اجرای طرح پیشگامان پلیس در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح پیشگامان با موضوع پیشگیری از سرقت و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح گیلان همزمان با کل کشور خبر داد.

سردار "عزیزاله ملکی" گفت: در پی التهابات اقتصادی، اجتماعی، تراکم جمعیت، مهاجرت بی رویه، گسترش حاشیه ‏نشینی، عدم بازدارندگی مناسب ‏مجازات‌ها و عوامل متعدد دیگر که باعث افزایش وقوع ‏جرائم در برخی از نقاط شهرستان‌های استان شده است، ‏‎ طرح پیشگیری از سرقت توسط فراجا تدوین و به کلیه استان‌های کشور ابلاغ شد.

سردار ملکی با بیان اینکه تعیین جغرافیای دقیق جرائم نشان می‌دهد که در کانون‌های جرم، ‏مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار مستمر ‏مترصد ارتکاب جرم هستند، اجرای این گونه طرح‌های سراسری را ضروری دانست و بیان داشت: با اجرای ‏اقدامات موثر و همچنین اجرای طرح‌های پیشگیری با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، بسیج و گشت رضویون با نگاه محله محور می‌توان فرصت‌های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و از ‏رفتار‌های مجرمانه آنان ‏جلوگیری به عمل آورد.
وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح صبح روزجاری در استان اذعان داشت: حدود هزار و ۵۰۰ نیروی پلیس در قالب ۲۶۳ گشت خودرویی و موتوری در اجرای این طرح به منظور پیشگیری و مقابله با جرائم ‏به ویژه سرقت و همچنین پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح استان همکاری خواهند داشت.
این مقام ارشد انتظامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب و سازنده مردم با پلیس در برخورد با جرائم بر تقویت و ارتقاء نظم و امنیت در جامعه تاکید کرد و از شهروندان خواست در صورت مواجهه با سرقت مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به ‏پلیس اطلاع داده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری سارقان با ‏خدمتگزاران خود در مجموعه فرماندهی انتظامی استان داشته باشند‎. ‎

برچسب ها: پلیس ، سرقت ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.