هر هفته یک مدرسه در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار مشهد گفت:هر هفته با مشارکت خیران و در بخش‌های مختلف این شهرستان طی ۶ ماه و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، یک مدرسه به بهره برداری می‌رسد.

محسن داوری فرماندار مشهد گفت: در مجموع حدود ۲۵ مدرسه با مشارکت خیران به صورت اهدای زمین، مشارکت در ساخت و یا تامین همزمان زمین و ساخت و تجهیز مدرسه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: البته هر هفته سه شنبه‌ها ممکن است آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه نیز انجام شود که این هفته یک مدرسه نیز در روستای "تپه سلام" کلنگ زنی شد.

مهدی رحمانی دهیار روستای کشف گفت: زمین مدرسه ۹ کلاسه پور سید آقایی را دهیاری تامین کرده و ساخت آن را خیر محترم فاطمه پورسید آقایی انجام داده است و البته برای تکمیل و تجهیز مدرسه از اعتبارات نوسازی مدارس نیز بهره گرفته شد.

او افزود: روستای کشف در سرشماری سال ۹۵، ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت داشت که هم اکنون برابر آمار و ارقام ارائه خدمات مرکز بهداشت حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و با احتساب سکونت اتباع افغانستانی غیر مجاز، جمعیت روستا به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

دهیار روستای کشف ادامه داد: این روستای پرجمعیت دارای چهار مدرسه در ۲ شیفت کاری با حدود ۲ هزار دانش آموز است که با بهره برداری از این مدرسه سرریز پنج مدرسه در این واحد آموزشی ۹ کلاسه مشغول به تحصیل شدند.

رحمانی بیان کرد: با افتتاح مدرسه پور سیدآقایی سرانه آموزشی روستا مانند سایر مناطق شهرستان شده است، اما بازهم کلاس‌های درس روستا با ۳۵ دانش آموز تشکیل می‌شود و همچنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

او تصریح کرد: به برکت افتتاح این مدرسه، کلاس کانکسی در مدرسه محمد رسول الله (ص) کشف برچیده شد و تشکیل کلاس‌های درس در نماز خانه مدرسه نیز پایان یافت و این مکان برای نماز جماعت استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.