۳۷ اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان‌غربی فعال است

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷ اقامتگاه بوم‌گردی در ۱۲ شهرستان استان فعال بوده و پرونده‌های دیگری نیز در این خصوص در حال بررسی است.

ودود فخاری مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، تکاب، شاهین دژ، اشنویه و بوکان میزبان اقامتگاه‌های بوم‌گردی بوده و همواره پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور و حتی برخی کشور‌های همسایه هستند.

وی ادامه داد: سردشت به دلیل برخورداری از روستا‌های بکر، آبشار شلماش، جنگل و طبیعت بکر دارای ۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی بوده و بیشترین تعداد را در این خصوص در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

فخاری اضافه کرد: پس از سردشت، تکاب با هفت واحد و ارومیه با پنج واحد بیشترین اقامتگاه بوم گردی را در خود جای داده اند.

مدیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این سه شهرستان نزدیک به ۶۵ درصد اقامتگاه‌های بوم‌‎گردی استان وجود دارد که جا دارد در دیگر شهرستان‌ها نیز وضعیت مشابهی را شاهد باشیم.

فخاری گفت: امروز گردشگران دیگر اقبال چندانی به هتل‌های چند ستاره نداشته و ماندن در اقامتگاه‌های بوم گردی که دردل طبیعت و روستا‌ها قرار گرفته اند را برای گردش انتخاب می‌کنند آن‌ها دراین اقامتگاه‌ها دیدن زندگی ساده روستایی و عشایری، غذا‌های محلی و آداب و رسوم مختلف را بر هر تفریحی ترجیح می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.