وزیر کشور: نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست

وزیر کشور با بیان اینکه نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست، گفت: تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود.

احمد وحیدی، وزیر کشور روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور یادآور شد: نظام اداری متعلق به مردم است و باید خدمت رسانی کند.

وزیر کشور ادامه داد: نظام اداری محل تعاملات سیاسی نیست چون برخلاف فلسفه تشکیل آن است. تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود. نظام اداری یک نظام خدمتگزار است و باید تابع نظامات خود باشد.

وحیدی با بیان اینکه در اثر اشتباه دیرینه، نظام اداری دستخوش تلقیات سیاسی شده است، خاطرنشان کرد: نظام اداری در جمهوری اسلامی خصوصیاتی دارد و کسی که در آن فعالیت دارد باید چارچوب‌ها را رعایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله پژوهش اشاره کرد و با توجه به تنوع مسئولیت‌های وزارت کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عمرانی و بحران، گفت: کار‌ها باید بر اساس مبنای نظری قوی، انجام و از روش‌ها و راه‌های نو برای اعمال خلاقیت‌های جدید به منظور تحقق بهتر اهداف استفاده شود.

وزیر کشور با قدردانی از عبدالرحیم پدرام رئیس سابق مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بابت تلاش و اقدامات موثر در این مرکز تصریح کرد: پژوهش‌های این مرکز باید بتواند حلقه وصل بین پژوهش‌های نظری دانشگاه‌ها و صحنه عملیات باشد. باید مبانی نظری را به صحنه عمل آورد. نباید در دام مسائل کلی بیفتیم چرا که در موارد زیادی، حرف‌های نظری هیچ ربطی به صحنه عمل ندارد.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات باید به نیاز واقعی و سوالات دست‌اندرکاران پاسخ دهد، اظهار کرد: مدیریت دانش در کنار پژوهش بسیار کمک کننده است. پژوهش باید موجب تغییر در سطح اداره شود. مدیریت دانش در وزارت کشور به عنوان دستگاهی که حکمرانی عمومی را بر عهده دارد، مهم است و باید نگاه عملیاتی داشته باشد.

وحیدی پیشنهاد کرد سامانه‌ای تعریف شود تا همه کسانی که در هر سطحی در وزارت کشور خدمت کرده اند، بتوانند تجربیات موفق یا ناموفق را مطرح کنند و در ادامه گفت: در این صورت، یک جریان دائمی فکری ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به مساله آموزش هم اشاره کرد و توضیح داد: آموزش‌های کلاسیک مدنظر نیست بلکه باید مهارت افزایی در اولویت قرار گیرد. هدف آموزش باید این باشد که نظریات، عملیاتی شوند.

وحیدی خاطرنشان کرد: اینجا بحث کلاس نیست بلکه آزمایشگاه مطرح است. یعنی استاندار، فرماندار و بخشدار در یک شرایط آزمایشگاهی بیاموزند که در مواقع پیچیده چگونه تصمیم بگیرند. آموزش باید مهارت محور باشد که افراد بر اساس ضرورت‌های میدانی آموزش ببینند و به کار گرفته شوند.

وزیر کشور در پایان سخنان خود برای «عبدالرحیم پدرام» و «جلیل دارا» در مسئولیت‌های جدید حوزه وزارتی و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش آرزوی موفقیت کرد.

دانشیار رشته علوم سیاسی (گرایش مسائل ایران) دانشگاه تربیت مدرس، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از مسئولیت‌ها و پیشینه کاری جلیل دارا، رئیس جدید مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور است.

جلیل دارا همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، رئیس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، رئیس کمیته اساتید قرارگاه جنگ نرم ستاد نیرو‌های مسلح، معاون دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی، دبیر شورای حمایت و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی کشور، مجری طرح تدوین برنامه راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مدل swot، مدیر طرح بررسی و تحلیل مواضع و برنامه‌های کاندیدا‌ها در انتخابات دهم ریاست جمهوری و همکاری در طرح نظام نامه انتخابات ریاست جمهوری؛ اصلاح قوانین و آیین نامه‌های مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۷:۱۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
سلام متاسفانه در اکثر ادارات کارمندان در گیر مسائل سیاسی از طرف مدیران و راسا هستند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
تا حالا که بوده جناب وزیر .!
خیلی هم بوده.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۳۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
حزب یه سازمان سیاسیه که برای بدست آوردن قدرت تلاش می کنه و قدرت حاکم رو به چالش بکشه نه اینکه هر موقع حکومت خواست منحلش کنه
مفاهیم سیاسی هم مثل بقیه بخشا به ابتذال کشیده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
سووال از وزیر کشور دیروز خبر از رونمایی سامانه نظارت مردمی آرد ونان داده شد و چندین مسوول و وزیر درباره این سامانه اظهار نظر کردند آیا نیاز نیست طریقه نصب برنامک به مردم آموزش داد ؟واقعا چیکار دارید می کنید خودتون هم نمی دانید چکار می کنید
Japan
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
تحرکات سیاسی نیست شما از اول ملت را سیاسی بار آوردید حالا قیمت ها سر به فلک کشیده اگر مردم داد و فریاد کنند بخاطر اینکه شما لیاقت حکومت کردن را ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
? دوره سربازی آسان حاصل بیش از ۹۰۰ مشاوره با سربازانی است که بخاطر نداشتن اطلاعات درست دچار مشکلات جدی شدند.

حاصل تجربه حداقل۹۰۰ نفر، چقدر ارزش داره؟

@sarbaziaasan
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۲۱:۴۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
آقای وزیر فرمانداران و بخشداران و استاندارد شما در اردبیل برای نمايندگان دارن رای جمع میکنن.شما از خدمت به مردم حرف میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
محل هنجارشکنی هم نیست چه اختلاس چه بی‌حجابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
متاسفانه دانشگاه های ایران به بزرگترین محافل سیاسی تبدیل شده اند. لطفا متذکر شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
حرفی حسابی !تحرکات سیاسی ، فعالیت سیاسی ، بحث و جبهه گیری سیاسی جاش داخل حزب است نه در ادارات که باید امورمردم را پیش ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
پس شما چیکار می کنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
آره شما بیا ببین تو سیستم اداریتون چه خبره کل وقت و هزینشون رو دارن میزارن برای حرکت های سیاسی خودم تو سیستم اداری هستم دارم میبینم اون چیزی که اهمیت نداره وقت گذاشتن برای مردم هست الان از اون روزی که فلسطین مشکل پیدا کرده دائما تو سیستم اداری ما دارن مراسم میزارن برای اعتراض و صحبت های سیاسی که میشه . دیگه بماند که توی گروه روابط عمومی اداره به جای اطلاع رسانی ها شده گروه فلسطین و مناسبت های عربی تنها چیزی که نمیبیینم خبرهای اداری و راه انداختن کار مردم تو سیستم اداری بوده چه قدر دورغ دروغ دروغ دروغ
آخرین اخبار