مدیر جهاد کشاورزی سرعین:

افزایش بهره‌وری پرورش دام در مناطق روستایی سرعین عملیاتی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: افزایش بهره‌وری پرورش دام در روستای «بنمار» از توابع بخش سبلان شهرستان سرعین به صورت پایلوت عملیاتی می‌شود.

داور داوردان اظهار کرد: در سال جاری در روستای «بنمار» از توابع بخش سبلان شهرستان سرعین به صورت پایلوت در بخش دام سبک و سنگین روستایی سایت‌های جامع الگویی تولیدی ترویجی ایجاد خواهد شد.

او افزود: توجه به افزایش بهره وری تولید در واحد‌های دامپروری روستایی اعم از واحد‌های پرورش دام سبک و سنگین و افزایش ضریب نفوذ دانش در این بخش به یک ضرورت تبدیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین بیان کرد: این مدیریت در نظر دارد با همکاری محققین بخش دام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و با هدف ارتقای عملکرد و اقتصادی نمودن تولید، نسبت به ترویج راهکار‌های فنی به صورت عملیاتی در قالب راه‌اندازی و ایجاد سایت‌های الگویی جامع تولیدی - ترویجی اجرا کند.

داوردان خاطرنشان کرد: با همکاری واحد ترویج، امور دام شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی ایردموسی، نسبت به زمینه‌یابی و معرفی مشخصات دامدار و واحد تولیدی منتخب در قالب سایت الگویی تولیدی در بخش دام سبک و سنگین روستایی، این طرح را با همکاری ۲۰ بهره بردار دامدار دام سبک روستایی و ۲۰ بهره بردار دام سنگین اجرا خواهد شد.

او افزود: این برنامه با محور‌های سایت مدیریت پرورش، تغذیه، تولید مثل، پرواربندی، بهداشت و بیماری‌ها، طراحی و بهسازی جایگاه دام اجرایی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار