۲۶ طرح با سرمایه گذاری ۲۱ میلیارد دلار در عسلویه در حال اجراست

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پ‍ارس گفت: در حال حاضر ۲۶ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۱ میلیارد دلار با یک تفکر بسیجی در پارس جنوبی و عسلویه این استان در حال اجرا است.

سخاوت اسدی روز دوشنبه در مراسم محفل فاطمی بسیجیان که به مناسبت شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، در سالن همایش‌های خلیج فارس این سازمان برگزار شد، با اشاره به تقارن شهادت بزرگ بانوی اسلام با هفته بسیج اظهار کرد: اولین ثمره بسیج و تفکر بسیجی را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم که مردم مخلص، معتقد به انقلاب و وفادار با حضور گسترده خود در جنگ صحنه‌های بی نظیری را رقم زدند.

وی با اشاره به کار‌های بزرگی که در کشور پس از دوران فاع مقدس انجام گرفته است، افزود: در عرصه‌های بعد از جنگ در هر زمینه‌ای که پیشرفت داشته ایم با تفکر بسیجی همراه بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پ‍ارس تصریح کرد: امروز این تمدن عظیم صنعتی که با وجود تحریم‌های ظالمانه در پارس جنوبی شکل گرفته، حاصل همین تفکر بسیجی است.

اسدی با بیان این که جرم کشور ما استقلال طلبی و زیربار حرف استکبار نرفتن است، گفت: جوانان کشور ما با تفکرات بسیجی در دوران دفاع مقدس و عرصه‌های دیگر از جمله صنعت کار‌های بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: این جهادگران و رزمندگان در خط مقدم عرصه اقتصادی با همه کارشکنی‌های دشمن، ظرفیت‌های عظیمی را ایجاد کرده اند.

اسدی با بیان این که برخی اوقات تجهیزاتی که قرار بود از خارج از کشور وارد شود در دریا برگشت می‌خورد، گفت: با وجود این سنگ اندازی ها، با همت و تلاش فرزندان این آب و خاک کار‌ها متوقف نشد و امروز پارس جنوبی زنده است و ۷۰ درصد گاز کشور را تولید می‌کند.

وی بیان کرد: نزدیک به ۵۰ درصد ظرفیت تولید پتروشیمی کشور در این منطقه تولید می‌شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که هیچ کدام از این افتخارات بدون تفکر بسیجی حاصل نمی‌شد، افزود: با توکل بر خداوند و بدون نیاز به کشور‌های غربی، کشور را برای آیندگان می‌سازیم آن چنان که طی بیش از چهار دهه گذاشته آن را ساخته ایم.

اسدی با بیان این که باید برای رسیدن به هدف تلاش و کوشش کرد، گفت: با همت بسیجیان، امروز ایران اسلامی در همه صحنه‌ها افتخارات بزرگی را رقم زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.