روستای «چاه مجنون» کنگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: با ایجاد سایت همراه در روستای چاه مجنون شهرستان کنگان،۳۹ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

علی سملیان بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ارتقای سطح ارتباطی روستای چاه مجنون از توابع شهرستان کنگان با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا، توسط شرکت ایرانسل خبر داد و گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای چاه مجنون و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: چاه مجنون، روستایی از توابع شهرستان کنگان با ۳۹ خانوار و جمعیت ۱۲۵ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستای چاه درویشان با ۱۰ خانوار و جمعیت ۲۷ نفر نیز تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه مجنون، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی ۳G/۴G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی در پایان گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود. ICT در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و ... می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.