اجرای برنامه‌های دهه فاطمیه با محوریت گفتمان معجزه مادری

برنامه‌های دهه فاطمیه با محوریت گفتمان معجزه مادری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌های دهه فاطمیه با محوریت گفتمان "معجزه مادری" از سوی هیات‌های مذهبی در مساجد و روضه‌های خانگی در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: تلاش شده تا برنامه‌های دهه فاطمیه از سوگواری صرف، فراتر برود و جنبه تبیینی به ویژه تبیین جایگاه زن و مادر در جامعه بیش از گذشته پررنگ و تبیین شود.

وی افزود: در برنامه‌های تبیینی پیش‌بینی شده برا این ایام، از مبلغان زن مسلمان شده از کشور‌های دیگر نیز دعوت شده تا در مدارس دخترانه به بیان دیدگاه‌های غرب و مقایسه آن با دیدگاه اسلام در مورد زن بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اسلام بهترین و کامل‌ترین الگوی مادری را به زنان معرفی کرده است، اظهار داشت: در اسلام، زن محور خانواده است و باید تا می‌توان این نقش را ارج نهاد و بر تقویت جایگاه آن اقدام کرد.

طاهری با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در مورد جایگاه زن در قالب الگوی سوم، پیشنهاد داد تا رسانه‌ها در دهه فاطمیه به شناسایی زنان و خانواده‌های موفق پرداخته و با تولید محتوا در این خصوص جامعه را نسبت به اهمیت جایگاه زن و نقش مادری بیش از پیش حساس کنند.

وی روضه‌های خانگی را از مهمترین برنامه‌های دهه فاطمیه در استان اعلام کرد و گفت: این برنامه‌ها محل مناسبی برای الگوگیری و انس با اهل بیت (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش مادری در جامعه به خوبی تبیین نشده است، افزود: حضرت زهرا (س) نه تنها والاترین الگو برای زنان جامعه اسلامی بلکه برای زنان جهان بشری است که در همین راستا باید تمام توان خود را به کار گرفت و در معرفی این الگو در درون و برون از مرز‌های جغرافیایی کشور اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.