رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش:

یکی از پزشکان بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داد

سرهنگ زارعی گفت: اگر قرار باشد آماری ارائه دهیم باید بگویم یکی از پزشکان ما بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داده است.

سرهنگ شهباز زارعی رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در نشست خبری گفت: ما می‌خواهیم بانوان شهید، ایثارگر و جانباز را طی همایشی مورد تجلیل قرار دهیم. هیچ قلم، دوربین و تصویری توانایی ثبت و ضبط جانفشانی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ندارد و ما هرگز از پس تقدیر همه این عزیزان برنخواهیم آمد.

 رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش افزود:ما صرفا می‌توانیم حرمت بگذاریم تا نام شهدا از دل مردمان این روزگار پاک نشود. 

وی ادامه داد: ارتش در جبهه جنوب تا شمال غرب با دشمن درگیر بوده و بیمارستان‌هایش اکثر مناطق مستقر بودند. ما پیشینه بیش از صد و دو ساله داریم که اگر در هر مرزی اتفاقی بیافتد نیروهایمان به عنوان پشتیبان خدمات ارائه دهند.

سرهنگ شهبازی گفت: علاوه بر این ما در زمان جنگ بیمارستان زیرزمینی و صحرایی داشتیم که مقام معظم رهبری شخصا در یکی از بیمارستان‌های صحرایی حضور داشتند و شهید شیرودی نیز  همانجا نماز خواندند. 

وی اضافه کرد: برخی از این بیمارستان‌ها هنوز وجود دارند. اگر قرار باشد آماری ارائه دهیم باید بگویم یکی از پزشکان ما بیش از هجده هزار عمل جراحی در جنگ انجام داده است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: بیمارستان‌هایی داشتیم که خدمات پزشکی خود را به‌خاطر امنیت کارکنان در زیر زمین ارائه می‌کردند. در منطقه چنانه و سومار بیمارستان صحرایی داشتیم که مرز با عراق را پوشش می‌دادند. 

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش  ادامه داد: یک دبیر خانه در اداره بهداشت و درمان راه اندازی شد و اسامی شهدا، جانبازان و ایثارگران خانم احصا شد.

وی گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از آن دوران می‌گذرد خانواده‌های این عزیزان در قید حیات نیستند و دسترسی مشکل شده است.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: اساسا جنگ خود قوانینی دارد و اگر اخلاق و وجدان در جنگ رعایت شود طبق قوانین بین‌المللی بیمارستان‌ها باید از حملات در امان بمانند.

برچسب ها: ارتش ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
یلخی با جوالدوز دوخته با سرنيزه شکمش راپاره میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
سلام ودرود برپزشکی که هجده هزار عمل جراحی برای رزمندگان اسلام در دفاع مقدس انجام داد خیلی دوست دارم از نزدیک دست اورا ببوسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
این پزشک ایرانی به جایی اینکه میرفت اونجا تو همین کشور خودمون جراحی میکرد با این همه قشر ضعیفی که پول یه قرص هم ندارن.... واسه اونا رایگانه ولی تو ایران یه قشر فقیر فقط پول ویزیتش میشه 250 هزارتومان.... این بهش نمیگن انسانیت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
توی انگلستان شش ساعت شاید هفت ساعت وقت میبره آمبولانس برسه به مریض ولی ایران کمتر از نیم ساعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
کجا منظورته مغز جان؟؟؟؟
زمان جنگ رزمنده های خودمون رو عمل کرده
چقد تو کم خردی
کند ذهنی
این ‌‌‌‌‌پزشک ارتشیه که حقوق یک ارتشی رو میگیره بر حسب درجه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
پاسخ به ۱۵:۱۸ اولا دروغ نگو تیم اورژانس اضطراری درانگلیس مخصوصا درلندن هرسه تاخیابان دوتا آمبولانس و۶ تا نرس موتوری دارد چرا چیزی اطلاعات نداری چرندیات مینویسی تو ی خرده از روستای خودت بیا بیرون توشهرهم دوربین تابفهمی دنیا چطوراسمانی دارد
آخرین اخبار