رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

شاخص بیماری‌های غیرواگیر در قم بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس علوم پزشکی قم با بیان اینکه شاخص بیماری‌های غیرواگیر در قم بالاتر از میانگین کشوری است بر لزوم اقدامات جدی‌ در زمینه پیشگیری تاکید کرد.

دکتر مهدی مصری در نشست با مدیرعامل بیمه سلامت ایران در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بالا بودن شاخص بیماری‌های غیرواگیر استان قم از میانگین کشوری افزود: این موضوع نشان می‌دهد که در عرصه پیشگیری و مراقبت‌های پیش از بیماری باید اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

وی گفت: عملکرد بسیار خوب بیمه سلامت در دو سال گذشته در حوزه‌های مختلف مانند سلامت خانواده، پوشش بیمه‌ای دهک‌های پایین جامعه و صندوق بیماری‌های صعب العلاج موجب شده تا بیمه سلامت، جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، رویکرد این دانشگاه را پایدارسازی منابع و مصارف در فرایند‌های مختلف دانست و با بیان اینکه بیمه سلامت گام‌های موثری را آغاز کرده گفت: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید همکاری لازم را در کاهش هزینه‌ها داشته باشد.

دکتر مصری با اشاره به تدوین طرح ادغام سبک زندگی سالم و طب ایرانی گفت: به همین منظور مراکز تحقیقاتی مختلفی با موضوع سبک زندگی سالم و طب ایرانی را همگام و همراه کردیم.

وی تعریف موسسه سبک زندگی ایرانی اسلامی و سلامت متعالی را در همین راستا بیان کرد و افزود: این موسسه به منظور ارتقا و توسعه فرهنگ سلامت مردم در جامعه و محلات شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه‌های علمیه در این طرح همکاری دارند، ابرازامیدواری کرد؛ با این گونه طرح‌ها بسیاری از شاخص‌های بیماری در استان قم کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار