ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی به زودی آغاز می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: پیش ثبت‌نام خودرو‌های برقی به‌زودی در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی آغاز می‌شود.

مهدی ضیغمی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو‌های برقی، اظهار کرد: از هفته جاری کاتالوگ خودرو‌های برقی وارداتی بر روی سایت سامانه خودرو‌های وارداتی بارگذاری می‌شود و برنامه پیش ثبت‌نام خودرو‌های برقی وارداتی به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعدادی خودروی برقی وارد کشور شده است و تعدادی نیز در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد. 

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه مناسبی برای واردات خودروی برقی دارد، اظهار داشت: برنامه وزارت صمت واردات خودرو برقی در حجم بالا است. با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود عدد قابل توجهی ارز جهت واردات خودرو‌های برقی تخصیص داده شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که بودجه واردات خودرو‌های برقی از خودرو‌های بنزینی جدا است و این برنامه برای تأمین ارز به‌زودی اعلام می‌شود. 

پیش از این عباس علی آبادی وزیر صمت اعلام کرده بود ارجحیت وزارت صمت واردات خودرو‌های برقی است و بنابراین در تدارک تکمیل زیرساخت‌های لازم برای واردات آن هستیم. 

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در رابطه با تولید و عرضه خودرو برقی در کشور، گفته است: واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۳ است، ولی برنامه ساخت شروع شده و انتظار داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ به بعد محصولات داخلی خودرو برقی نیز در کنار محصولات خارجی به مشتریان عرضه شود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۵۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
خواهش می کنم، راجع به اون سمت تاریک و سیاه خودروهای برقی هم تحقیق کنید؛ ببینید که باتری های این خودروها به چه شکلی تولید میشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
حالا میاد میبینی یک میلیارد تومان قیمت دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
برای پاکی هوا، تعرفه واردات خودروهای برقی باید صفر باشه تا با قیمت بسیار مناسب به دست مردم برسه البته اگه منافع یه عده بزاره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
یه مسئولی بود که میگفت خودروی برقی آلایندگی داره ...............الان همون وارد کننده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
وقتی زیر ساخت نداری یه دستگاه شارژ توی پمپ بنزین ها مستقر نیست یعنی مثل همیشه میشه مردم آزاری اول اینایی که میلیون میلیون زاوندید و دادید دست مردم از توی کوچه ها و خیابان ها که مردم سرسام گرفتن از ترافیکش براش چاره ایی کنید و جمع کنید بعد دوباره دنبال شیوه جدید ثبت نام و ریخت و پاش و متنعم کردن خودتون از شندرغازحقوق جیب نداشته مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
باسلام و احترام.چندین سال پیش یک مخترع ایرانی ماشین برقی ساخته بود که به اندازه ماشین های امروزی بود و بایک بار شارز تا 300کیلومتر راه را با سرعت 250کیلومتر طی می کرد. به هرمسئولی برای حمایت و تولید آن مراجعه کرد فقط جواب رد به او دادند و ایشان در اعتراض به این عمل زشت مسئولین ماشین خود را به داخل سد انداخت. آیا اگر مسئولین همان زمان از این اختراع ارزشمند داخلی حمایت می کردند صادر کننده این خودرو نبودیم و ارزآوری سرشار و پرسودی نصیب کشور نمی شد؟ حالا چرا باید ارز از کشور خارج شود و ماشین برقی وارد شود که هم کوچک هستند و هم ضعیف؟ واقعا چرا؟ آیا بهتر نیست همان مخترع را مورد حمایت قرار دهند و کشور را از نبوغ ایرانی او بهره مند کنند و ارز هم از کشور خارج نشود؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۴۴ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
مشکل اصلی متاسفانه ادمهای نابلد بیسواد غیر متخصص تو راس امور هستند وقتی بفهمه نفعی براش نداره همیشه ساز مخالف میزنه و ارزو یک دانشمند و مخترع کور میکنند
آخرین اخبار