عملیات نجات پس از غرق شدن کشتی باری در سواحل یونان در حال انجام است

تنها یکی از ۱۴ خدمه کشتی باری غرق شده در سواحل یونان بر اثر طوفان الیور، پیدا شده است.

پس از آن که یک کشتی باری حامل ۱۴ خدمه و بار نمک در سواحل جزیره لسبوس در یونان بر اثر باد‌های پرسرعت ناشی از طوفان غرق شد، عملیات نجات بزرگی در حال انجام است.

به گزارش الجزیره، کشتی رپتور با پرچم کومور که از مبدأ مصر به سمت استانبول در حرکت بود، بامداد امروز (یکشنبه) در ۴.۵ مایل دریایی (۸.۳ کیلومتری) جنوب غربی لسبوس غرق شد.

به گفته گارد ساحلی یونان، ۵ کشتی باری، ۳ کشتی گارد ساحلی، نیروی هوایی و هلی‌کوپتر نیروی دریایی و همچنین یک ناوچه نیروی دریایی برای جستجوی خدمه به عملیات امدادی پیوسته‌اند که تنها یکی از آن‌ها نجات یافته است.

به گفته گارد ساحلی، خدمه توسط یک هلی‌کوپتر نیروی دریایی در جریان باد‌های شدید از دریا منتقل شد و برای مداوا به بیمارستان عمومی لیسبون منتقل شد.

کشتی ابتدا در ساعت ۷ صبح به وقت محلی (۰۵:۰۰ به وقت گرینویچ) یک نقص مکانیکی را گزارش کرد، اما در ساعت ۸:۲۰ صبح، کاپیتان یک تماس اضطراری ارسال کرد و گزارش داد که کشتی در حال کج شدن است. این کشتی اندکی بعد از رادار ناپدید شد. مقامات گمان می‌کنند که بار سنگین باعث شد کشتی در خطر قرار بگیرد و پس از آن غرق شود.

خبرگزاری آتن (ANA) به نقل از شرکت عملیاتی این کشتی مستقر در لبنان اعلام کرد که خدمه این کشتی شامل اتباع سوریه، هند و مصر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار