تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی، بسیج مهندسین و شهرک های صنعتی کرمان

به منظور توسعه زیرساخت‌ها، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، بسیج مهندسین صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به منظور هموار شدن ارتباطات و توسعه زیرساخت‌های لازم با محوریت پارک علم و فناوری دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم نامه در خصوص نحوه تعامل و همکاری مجموعه‌های فوق، نحوه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به رشد و تقویت خوشه صنعتی قطعه سازان استان، احصای نیاز‌های فناورانه در واحد‌ها و ارتقای واحد‌های صنعتی فناور به دانش بنیان منعقد شد.

همچنین راه اندازی و ایجاد دفتر فنی مهندسی برای مشاوره و خدمات دهی به واحد‌های صنعتی کوچک که توانایی راه اندازی واحد تحقیق و توسعه (R&D) ندارند ار اهداف دیگر تفاهم نامه اعلام شده است.

امضای تفاهم نامه یادشده در جریان بازدید جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به همراه جمعی از اعضای بسیج مهندسین صنعت و معدن از شهرک صنعتی خضراء به مناسبت هفته بسیج و در راستای توافقات جلسات قبلی کانون بسیج اساتید دانشگاه انجام پذیرفت.

در این رویداد که با حضور حسن زاده معاون اقتصادی استاندار و میجانی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همراه بود ابتدا از واحد‌های عملیاتی کارخانه تولید قطعات صنعتی و معدنی قطعه گستر و دستاورد‌های آن بازدید شد.

در ادامه بازدید از بخش‌های در حال فعالیت و بخش‌های در دست احداث کارخانه تولید ماشین آلات و قطعات معدنی ایبکو نیز انجام شد.

به گفته ابوالفضل صفائی رئیس بسیج اساتید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته این دو کارخانه قبلا توسط بسیج مهندسین عارضه یابی و به ترتیب در بحث بدهی تامین اجتماعی و محیط زیست مانع زدایی شده بودند.

اساتید و همراهان در خط تولید و بخش R&D "تحقیق و توسعه" واحد‌ها نیز حضور یافتند و در خصوص مواردی از قبیل عارضه یابی تخصصی در واحد توسط اساتید دانشگاه، چگونگی تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، همکاری اساتید و مهندسین بسیجی در بخش R&D واحد، کمک به حل مشکلات و مسائل فناورانه واحد توسط اساتید و مهندسین بسیجی و... بحث و گفت و گو شد.

در بخش سوم این رویداد نیز معاون هماهنگ کننده سپاه ثارا... استان کرمان، حسن زاده، قاسم پور مسئول بسیج مهندسین صنعت استان و روح ا.. فدائی نژاد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه به عنوان نماینده دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته پیرامون این بازدید در خصوص برنامه‌ها و اقدامات مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و بسیج مهندسین از جمله عارضه یابی و مانع زدایی واحد‌های صنعتی، راه اندازی دفتر فنی مهندسی، حمایت سپاه استان برای اجرایی شدن برنامه‌های پیشروی بسیج مهندسین و شرکت شهرک‌ها و خصوص نحوه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کمک به تقویت R&D در واحد‌های صنعتی و تربیت نیروی ماهر توضیحاتی ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار