با سرمایه گذاری روس‌ها

شهرک‌های خورشیدی برای تولید انرژی تجدیدپذیر در شهرستان قروه ایجاد می شود

استاندار کردستان از ایجاد شهرک‌های خورشیدی برای تولید انرژی تجدید پذیر در شهرستان قروه و با سرمایه گذاری روسیه خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان دیشب در دیدار با رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه در سنندج، بر همکاری همه جانبه در استان با سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد به سرعت شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث نیروگاه‌های خورشیدی توسط سرمایه گذاران روس  باشیم.

استاندار کردستان تصویب ایجاد شهرک نیروگاه تولید خورشیدی تجدید پذیر در شهرستان قروه را از مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان دانست و گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۶۰ هکتار در حال اخذ مجوز‌های لازم است.

زارعی کوشا با استقبال از دیدگاه‌های رئیس کمیسیون مشترک سرمایه‌گذاری ایران و روسیه، به رویکرد دولت ایران بدون هیچ گرایشی نسبت به غرب، گریزی زد و افزود: استان کردستان نیز به تبع کشور، سرشار از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی است و از همه مهمتر، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی با اشاره به بررسی شاخص‌های امنیت در استان در مرز‌ها و در ابعاد روانی، فیزیکی و اجتماعی، کردستان را در این حوزه مثبت ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم تبلیغات نادرست رسانه‌های معاند و بر خلاف ذهنیت معیوب دشمنان، کردستان استان امن و آرامی است.

استاندار کردستان به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه معادن اشاره کرد و افزود: استان در زمینه ذخائر سنگ آهن جزو پنج استان اول کشور است.

زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان یکی از قطب‌های معدنی کشور به لحاظ برخورداری از ذخایر معدنی غنی و متنوع است، ادامه داد: در فراوری سنگ آهن و زنجیره فولاد نیز سرمایه‌گذاری در چند نقطه استان در حال انجام است و ظرفیت سرمایه‌گذاری نیز فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.