دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی اسلامی در قم افتتاح شد

دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی اسلامی در قم در پارک علم و فناوری قم با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افتتاح شد.

سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: کاربردی کردن علوم انسانی در راستای تولید اقتصادی و حل مشکلات بر مبنای علوم انسانی از اهداف راه اندازی این دبیرخانه است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل دبیرخانه مشترک با حوزه علمیه قم یکی از وظایف این دبیرخانه است افزود: مسئله شناسی، شبکه سازی، استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده در علوم انسانی و شناسایی اولویت‌ها از دیگر وظایف دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی اسلامی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به علت انتخاب پارک علم و فناوری قم برای تشکیل این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری قم بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی دارد که در کنار ظرفیت حوزه علمیه ظرفیت خوبی را برای پیشبرد اهداف دبیرخانه را داراست.

وی افزود: با ایجاد این دبیرخانه فارغ التحصیلان علوم انسانی هم می‌توانند با ایجاد واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت علمی برای حل نیاز‌های کشور استفاده کنند و کارآفرین باشند.

در کشور ۵۴ پارک علم و فناوری و ۲۷۸ مرکز رشد وجود دارد و ۱۲ هزار واحد فناور و شرکت دانش بنیان در این پارک‌ها مستقر هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار