استاندار کرمان:

بسیج یادآور یک اتفاق مهم درکشور است

استاندار کرمان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله، هفته بسیج را یادآور یک اتفاق مهم در کشور دانست.

استاندار کرمان به مناسبت هفته بسیج و با همراهی معاونان و مدیران ستادی استانداری با فرمانده سپاه ثارالله دیدار کرد.

محمدمهدی فداکار در این دیدار گفت: به واسطه ظرفیت بزرگی که در مفهوم بسیج وجود دارد، حق است که همیشه یادآور بسیج باشیم. 

وی افزود: بسیج یک تفکر است که توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی، رواج داده شد و این تفکر امروزه همچنان فعال و پویا ادامه دارد. روحیه و تفکر بسیجی، پاسخگوی نیاز‌های کشور است و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن نیز به فراخور اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته افتاده بسیج همچنان با همان تفکر پای انقلاب ایستاد. 

فداکار، مهمترین ویژگی برای بسیج و بسیجی را خداباورری و خدامحوری دانست و گفت: کسی که تکلیف الهی را انجام داده و از جان خود می‌گذرند به مفهوم خداباوری رسیده و برای خدا از جان خود می‌گذرد. این روحیه از اول انقلاب وجود داشت و انقلاب نیز به غیر از این روحیه به ثمر نمی‌رسید و ادامه پیدا نمی‌کرد. 

استاندار کرمان اظهار داشت: بسیج در دفاع مقدس به مقیاس ملی با ساختار منظم رسید که توانست جنگ را هدایت و به پایان برساند و بر دشمن غلبه کند، تفکر بسیجی و نثار جان در راه آرمان‌ها هیچ زمانی پایان نخواهد یافت و متصل به قدرت الهی است. 

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان نیز ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج یک فکر، اندیشه، گفتمان و حرکت جهادی است. 
وی، مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم یاوری را از خصوصیات بسیجی دانست و افزود: هرکسی که در این زمینه قدمی بر دارد بسیجی است، بسیجی بودن به معنی داوطلبانه کارکردن و روحیه بسیجی و تعامل داشتن است که تا بی‌نهایت در این نظام وجود دارد و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

نظری همچنین به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته اشاره داشت و گفت: طرح‌ها و کار‌هایی که به کمک بسیجیان و تفکر بسیجی توسط ادارات و همه دستگاه‌ها انجام شده ۵۴۹ میلیارد تومان در بحث تامین جهیزیه، آزادسازی زندانیان غیرعمد، تعمیر و ساخت و مسکن محرومین بوده است.

وی افزود: ۱۷۳۳ مورد تسهیلات و ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر، ۴۲ پروژه آبرسانی، احداث ۵۲ باب مدرسه، تعمیر و احداث ۳۴۶ مسکن از جمله فعالیت‌های بسیجیان در استان کرمان است.

برچسب ها: بسیج ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار