مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

فعالیت‌های پژوهشی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده شود

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پژوهش در حقیقت ذهن و فکر و دل انسان را روشن می‌کند.

حسن بروشکی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد پژوهش استان گفت: هفته پژوهش بهانه‌ای برای تذکر و یادآوری اهمیت و نقش پژوهش‌ها در زندگی بشریت و رشد و تکامل انسان‌هاست.

وی افزود: آنچه در نظام تعلیم و تربیت ماندنی و پایدار است انجام پژوهش‌ها و تحقیقات آموزشی و تربیتی است؛ چرا که پژوهش‌ها در حقیقت به دنبال چگونگی و چرایی موضوعات هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: مهم آنست که فعالیت‌های پژوهشی در برنامه درسی دانش آموزان گنجانده و به این موضوع اهمیت داده شود تا دانش آموزان در مسیر انجام تحقیقات و پژوهش‌ها انگیزه کافی را داشته و ترغیب شوند.

بروشکی اظهار کرد: پژوهش و تحقیق نوعی مهارت افزایی‌ است که دانش آموزان به صورت عملی وارد میدان عمل شده و بخشی از زندگی تحصیلی خود را به این مهم می‌پردازند.

وی بیان کرد: حوزه انجام پژوهش‌ها گوناگون، گسترده و متنوع و شامل موضوعات مختلفی از زندگی بشر است؛ اما در دستگاه تعلیم و تربیت می تواند کمک شایانی به بررسی و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از معضلات، مشکلات و چالش‌های نظام آموزشی نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اولویت فعالیت‌های پژوهشی در نظام آموزشی را با محوریت تحقیقات دانش‌آموزی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حوزه دانش‌آموزی در انجام پژوهش‌ها باید به صورت ویژه ورود پیدا کرده و در این راستا تمرین و ممارست نماید و به عنوان الگویی برای دیگران معرفی شود.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار