امدادرسانی به ۳۰۷ نفر حادثه دیده در آبان امسال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از انجام ۴۶مورد عملیات امداد و نجات و امدادرسانی به ۳۰۷ نفر حادثه دیده توسط نجاتگران هلال احمر استان در آبان خبر داد.

محمدباقر خلفی گفت: ۴۶ مورد عملیات امداد و نجات در آبان ماه انجام شد، که شامل ۳۲ عملیات جاده ای؛ ۶ عملیات کوهستان؛ ۳مورد، صنعتی و کارگاهی ۲مورد؛ حوادث شهری و مراجعات حضوری، یک مورد وخدمات مناسبتی بوده است.


خلفی افزود: طی این عملیات‌ها ۱۶۱ نیروی عملیاتی در قالب ۶۸ تیم امداد و نجات با بکارگیری ۴۵دستگاه آمبولانس، ۱۹ دستگاه خودروی ست نجات و ۹ دستگاه خودروی کمکدار به ۳۰۶ نفر آسیب دیده خدمات ارائه دادند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز ادامه داد: شهرستان کرج با ۱۷ حادثه و کاهش ۵۶درصدی حوادث نسبت به ماه قبل؛ ۳۶ درصد حوادث اعزامی جمعیت هلال احمر در استان را به خود اختصاص داد و شهرستان ساوجبلاغ با ۱۱حادثه، شهرستان اشتهارد با ۸ حادثه، نظرآباد ۷حادثه و مرکز استان با ۲ حادثه و طالقان یک حادثه به ترتیب بیشترین حوادث استان را در ماه گذشته داشتند.


حوادث جاده‌ای با۳۲ حادثه،۶۹ درصد و حوادث کوهستان با کاهش ۴۵ درصدی، نسبت به ماه قبل دارای ۶ حادثه در آبان ماه بود.


وی، با اشاره به اینکه بر اثر این حوادث ۷۸ نفر مصدوم شدند گفت: نیرو‌های هلال احمر ۲۰ نفر از این مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند و به ۵ نفر در محل حادثه بصورت سرپایی خدمات امدادی ارائه شد و یک نفر نیز جان خود را در این حوادث از دست داد و در حوادث اعزامی‌بک نفر رهاسازی شدند.


خلفی بیان کرد:۴۷ درصد حوادث جاده‌ای را تصادف خودرو‌ها با یکدیگر، ۴۰ درصد را واژگونی و ۱۳ درصد را انحراف و برخورد با مانع تشکیل می‌دهد.


حوادث جاده‌ای استان با ۱۵ درصد کاهش نسبت به ماه قبل حدود ۱/۸ درصد مجموع حوادث جاده‌ای اعزامی هلال احمر در کشور را به خود اختصاص داد.

برچسب ها: هلال احمر ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.