حضور هنرمندان گیلانی در جشنواره اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: هنرمندان گیلانی بهمراه گروه آئینی وهنری در شانزدهمین جشنواره فرهنگی بین اللملی اقوام ایران زمین شرکت کردند.

ولی جهانی گفت: جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین فرصتی طلایی و مهم از همه جهات برای معرفی داشته‌های فرهنگی وصنایع‌دستی استان گیلان محسوب می‌شود.  
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: به بهانه برگزاری جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام باید تلاش کنیم قاب خوب و جلوه‌هایی زیبا از استان گیلان  را به نمایش بگذاریم.

او به افزایش میزان ماندگاری مسافران و گردشگران در گیلان اشاره کرد و  گفت: یکی از دلایل مهمی که افزایش و ماندگاری مسافر و گردشگر را در سال جدید شاهد هستیم معرفی ظرفیت‌ها و تبلیغ پتانسیل‌های استان است.

جهانی افزود: همه ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله تنوع اقوام، گوناگونی اقلیم، صنایع‌دستی، سوغات و ... در این جشنواره معرفی و تبلیغ می‌شوند.  

وی ادامه داد: حضور هنرمندان هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی بهمراه اجرای موسیقی محلی استان و پخش لوح فشرده و بروشورمعرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی ازجمله این اقدامات است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان در ادامه افزود: این جشنواره می‌تواند یکی از عوامل مهم در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های استان در حوزه‌های مختلف باشد.

شایان ذکر است : شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین   به مدت ۵ روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان  گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان  بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.