دبیرخانه دائمی جشنواره سیمرغ در مشهد افتتاح می‌شود

رئیس جشنواره سیمرغ گفت: دبیرخانه دائمی سالانه یا دو سالانه جشنواره سیمرغ در مشهد افتتاح خواهد شد.

جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: کمبود عروسک‌های متناسب با هویت فرهنگی ما در بازار وجود دارد و ما با رجوع به کتاب ارزشمندی همچون شاهنامه فردوسی و بر مبنای محتوا و شخصیت‌های آن به تولید آثار عروسکی برای کودک و نوجوان برنامه ریزی کردیم.

او با اشاره به حضور داوران برجسته در نحستین جشنواره سیمرغ افزود: هنرمندان خوبی از این جشنواره استقبال کردند که با کمک داوران برجسته از جمله عادل بزدوده، مریم اقبالی، علی پاکدست و مهدی لطفی و فرزاد قائمی این آثار داوری شدند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به پیشنهاد هیات داوران و ارگان‌های مشارکت کننده در این جشنواره همچنین پیشنهاد شد دبیرخانه دائمی این جشنواره به صورت سالانه یا دو سالانه در مشهد افتتاح شود.

بامشکی بیان کرد: امیدواریم آثار و محصولاتی که خروجی جشنواره است وارد بازار شود و به عنوات عروسک‌های بازی که دارای هویت و داستان هستند و از محتوای غنی ایرانی بهره گرفتند از این طریق بتوانیم ویژگی‌های بارز مانند شحاعت، صداقت و رویکرد حماسی که شاهنامه دارد را به کودک و جوان منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.