شمار شهدای فلسطینی به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسید

دفتر رسانه‌ای غزه از افزایش شمار شهدا خبر داد و گفت: چندین هزار نفر از فلسطینیان از آغاز جنگ مفقود شده و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.

دفتر رسانه‌ای غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای فلسطینی از آغاز جنگ در غزه به ۱۴ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده که ۶ هزار و ۱۵۰ نفر آنان کودک هستند.

به گزارش الجزیره، این دفتر همچنین در بیانیه خود از افزایش شمار مفقودین خبر داد و گفت بیش از ۷ هزار فلسطینی زیر آوار یا در جاده‌ها مفقود شده‌اند و سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.

مقامات غزه همچنین اعلام کردند ۲۰۷ نفر از اعضای کادر پزشکی و بیش از ۶۵ خبرنگار در این مدت به شهادت رسیده‌اند. افزون بر این، بیش از ۳۶ هزار نفر مجروح شده‌اند که بالغ بر ۷۵ درصد آنان زن و کودک هستند. 

دفتر رسانه‌ای غزه در انتها مجددا خواستار باز شدن گذرگاه مرزی رفح قبل از آتش بس چهار روزه شد. 

این در حالی است که با نزدیک شدن به آغاز آتش‌بس چهار روزه، رژیم صهیونیستی بمباران غزه را تشدید کرده است. ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد این رژیم در حملات جدید خود، منطقه رفح در جنوب غزه را هدف گرفته است. 

گفتنی است، توافق آتش‌بس از صبح فردا (جمعه) ساعت هفت به وقت محلی آغاز می‌شود. سخنگوی دستگاه دیپلماسی قطر می‌گوید تماس با تمامی طرف‌ها و واسطه‌ها به پایان رسیده و فهرست اسامی افرادی که قرار است آزاد شوند، دریافت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
اینهمه زن و بچه تو میدون جنگ چیکار میکنن ؟؟
France
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
لطفا دیگه حرف از نابودی اسراییل نزنید فقط سریعا آتش بس اعلام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۲ آذر ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی نابود باید گردد
آخرین اخبار