برداشت غیرمجاز ۴۸۰ میلیون ریال، تاوان یک کلیک بی جا

رئیس پلیس فتای کرمان با اشاره به کلاهبرداری سایبری از طریق ارسال لینک‌های حاوی بدافزار از شهروندان خواست، مراقب کلاهبرداری با پیامک ثبت نام و واریز سود سهام عدالت باشند.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: روزانه انواع پیامک‌های جعلی برای کاربران ارسال می‌شود که آن‌ها را با متنی جذاب به انجام کاری مانند دریافت جوایز ویژه، پیگیری امور قضایی، دریافت سود سهام عدالت و سایر موارد فریبنده دعوت می کنند و سپس کاربران به کلیک روی لینک‌های مختلف هدایت می‌شوند.

وی افزود: در همین رابطه کلاهبرداران از فردی که پیگیر اختصاص سهام عدالت خود بوده است، ۴۸۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت کردند که با بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد این شهروند غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی، به آدرس آلوده مراجعه و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراهش با برداشت ناگهانی و غیرمجاز این مبلغ از حسابش روبرو شده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به پیگیری بی وقفه پلیس فتا برای شناسایی این کلاهبرداری بیان داشت: امیدواریم عموم مردم با افزایش آگاهی و دقت لازم مراقب پیامک‌های فریبنده که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند و دیگر کلاهبرداری‌های حوزه فضای مجازی و خرید‌های اینترنتی هوشیار باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.