دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با مقامات حماس و جهاد اسلامی در بیروت

وزیر امور خارجه که در بیروت حضور دارد، امروز با مقامات حماس و جهاد اسلامی دیدار کرد و درباره آخرین تحولات غزه و روند آتش‌بس قریب الوقوع به رایزنی پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع غزه و تلاش برای توقف جنایات صهیونیست‌ها و رفع محاصره غزه، امروز (چهارشنبه) اول آذر ماه در رأس هیأتی به بیروت سفر کرد.

او در این سفر با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین به گفتگو پرداخت.

در این دیدار آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش‌بس در این منطقه بحث و تبادل نظر شد.

این سفر که دومین سفر امیرعبداللهیان ظرف حدود یک ماه و نیم گذشته است، در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی، رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین صورت گرفته است. رئیس دستگاه دیپلماسی امروز در تشریح سفرش به لبنان گفت: امروز در بیروت هستیم تا در رایزنی با مقامات عالی لبنان در خصوص چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی و مشورت داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در سفر قبلی خود به بیروت (۲۱ و ۲۲ مهر ماه) نیز با زیاد نخاله و مقامات حماس در بیروت هم دیدار و گفتگو کرده بود. وی همچنین در آن سفر به دوحه هم رفت و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد و در دومین سفرش به دوحه نیز با هنیه ملاقات و درباره اوضاع فلسطین به گفتگو پرداخت.

وی همچنین امروز با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم دیدار و درباره اوضاع فلسطین و تحولات لبنان گفتگو کرد. مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۲
بهشون بگو اگه نمیتونین بدون به کشتن دادن زنا و بچه ها مقاومت کنین فورا تسلیم بشین
آخرین اخبار