تجهیز ۵۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست سامانه‌های نوین آبیاری گفت: این میزان اراضی اجرا شده در قالب ۳۷ طرح عملیاتی شده است.

وی افزود: همچنین ۱۴۰ طرح در مساحت سه هزار و ۱۱۳ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد در دست اجرا است.

به گفته عطایی، برنامه اجرایی برای استان ۳ هزار هکتار تعیین شده که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب و به موقع بتوان به این هدف دست یافت.

عطایی گفت: اجرای طرح‌های نوین آبیاری باعث کاهش تلفات آب در اراضی زراعی و جاری، افزایش بهره وری آب و کاهش مصرف و رعایت الگوی مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: استان با کمبود منابع آبی مواجه است و اجرای سامانه نوین ابیاری حائز اهمیت است بنابراین مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها بر مبنای نحوه عملکردشان در این مهم ارزیابی می‌شوند.

عطایی خاطر نشان کرد: برای طرح‌های عمومی و خصوصی راکد و نیمه تمام تعیین تکلیف و برنامه ریزی شده و مدیران بایستی بر اساس الگو‌های تعیین شده حرکت کنند.

در این نشست گزارش آشنایی با سامانه بهره برداری و نگهداری سامانه‌های نوین آبیاری توسط شرکت مشاور ارائه شد.

 همچنین در خصوص طرح‌های نیمه تمام عمومی راکد و اجرای تعهدی میزان پیشرفت فیزیکی و در حال اجرا و استخر‌های ذخیره آب نیز بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار