دوره آموزشی کاراته با حضور ۵۳۰ بانوی ورزشکار سیستان و بلوچستان برگزار شد

رییس هیات کاراته کارگران سیستان و بلوچستان گفت: دوره آموزشی کاراته با هدف ارتقای سطح دانش بانوان ورزشکار استان در زاهدان برگزار شد.

حمیدرضا سراوانی  اظهارکرد: آموزش استعدادهای کاراته سیستان و بلوچستان با استفاده از ظرفیت قهرمانان پیشکسوت به طور جدی در دستور کار این هیات قرار دارد.

وی ادامه داد: کاراته یک ورزش مهارتی است و بر خلاف تصور عمومی میزان آسیب کمی دارد بنابراین به عنوان یک رشته مناسب می‌تواند بصورت عمومی و همگانی آموزش داده شود.

رییس هیات کاراته کارگران سیستان و بلوچستان گفت: زمانی که کاراته به‌صورت صحیح و علمی با ذکر مزایای جسمی و روانی به جامعه معرفی شود افراد تمایل بیشتری به این رشته پیدا می‌کنند و از بطن جامعه نفرات برتر و چهره‌های توانمند برای تیم‌های مختلف ملی انتخاب خواهند شد.

وی بیان کرد: هم‌اینک سه هزار و ۲۰۰ کاراته کای استان به طورسازمان یافته مشغول فعالیت هستند که یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.
سراوانی اظهار کرد: همچنین ۵۲ مربی کاراته در سیستان و بلوچستان مشغول آموزش ورزشکاران هستند که با تخصص آنان همه ساله کاراته کاهای استان تعداد قابل توجهی مدال کشوری برای استان به ارمغان می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار