قائم مقام کمیته امداد کشور:

موسسه‌های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: پیشبرد امور نظام با همراهی و مشارکت مردم با دولت میسر است و وجود موسسات خیریه مردمی یکی از همان بستر‌های کاهش فقر و محرومیت در جامعه است.

جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور در آیین نکوداشت موسسات خیریه و تشکل‌های مردمی اظهار کرد: موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوی کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی محسوب می‌شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا فعالیت خودجوش دارند.

وی افزود: این موسسات خیریه همیشه بدون منت و چشمداشت در حال کمک رسانی به مردم نیازمند هستند.

صباغیان ادامه داد: آن‌ها واسطه خیر برای کاهش رفع فقر و نیازمندی در بین مردم هستند که با حسن خلق و هیچ منتی به مستمندان و فقرا یاری می‌رسانند.

وی مطرح کرد: بدون شک آثار و برکات کمک بدون چشمداشت این موسسه‌ها به نیازمندان، در زندکی فردی و اجتماعی و اخروی خود این افراد نمود خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور نیز گفت: موسسات خیریه حلقه واسط بین افراد نیکوکار و نیازمندان هستند.

حبیب اله آسوده افزود: موسسات خیریه به عنوان حلقه‌های میانی اقدامات نیکوکارانه، هیچ تکلیفی برای انجام فعالیت‌های خیر ندارند، اما برای رضای خداوند در خدمت فقرا و نیکوکاران هستند.

وی تاکید کرد:این موسسات خیریه باری مهم را از دوش کمیته امداد برداشته اند و به صورت خودجوش یاری گر نیازمندان و مستمندان جامعه شده اند.

آسوده با بیان اینکه حمایت از نیازمندان بر همگان امری واجب است، بیان کرد: ترک تحصیل دانش آموزان یا عدم ازدواج جوانان به علت فقر در جامعه اسلامی ایران قابل قبول و پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: همراهی مردم با دولت در کار‌های خیر و خداپسندانه موجب تسیهل در بسیاری از امور از جمله ازدواج جوانان و اشتغال زایی برای افراد جوایای کار می‌شود.

رییس دانشگاه ایلام هم گفت: جامعه کنونی ما به اشاعه فرهنگ خیر بودن نیاز مبرم دارد و ترویج نیکوکاری امنیت روانی و احساسی را به اجتماع تزریق می‌کند.

عمران علیمحمدی افزود: در دین مبین اسلام عبادت فقط به نماز و روزه یا قرائت قرآن خلاصه نمی‌شود بلکه ارائه هر خدمتی به مردم که موجب شادی یا گره گشایی از زندگی آن‌ها شود هم عبادت خداوند است.

وی تاکید کرد: خیرین و موسسات خیریه با حمایت‌های بی دریغ خود از نیازمندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، مسیر زندگی بسیاری از آن‌ها را با حمایت‌های خود تغییر داده اند.

علیمحمدی ادامه داد: به راستی که موسسه‌های خیریه و افراد خیر همانند دانشگاه انسان ساز و شخصیت ساز هستند.

در این همایش از تعدادی از موسسه‌های خیریه و افراد خیر استان تجلیل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.