بالگرد اورژانس نبود، دختر ۱۷ ساله عشایری فوت کرد

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دختر ۱۷ ساله عشایری مصدوم در نبود بالگرد اورژانس در این استان خبر داد.

پس از حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه پیاده روی نیروهای پایگاه اورژانس «ماغر» و دو نیروی در حال استراحت، بر بالین فرد مصدوم حاضر می شوند، دختر زخمی از ناحیه پا خونریزی داشت، اقدامات اولیه درمانی و سرم ترابی را انجام می دهند اما به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه امکان انتقال سریع به مراکز درمانی جهت اقدامات تکمیلی درمان وجود نداشت.

نیکویی اضافه کرد: از اورژانس هوایی شهر شیراز مرکز استان فارس و شهر بهبهان در استان خوزستان درخواست بالگرد جهت کمک کردیم اما متاسفانه هر دو اورژانس غیرفعال بودند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه به طور حتم نمی توان گفت اگر بالگرد بود این دختر فوت نمی کرد چرا که مرگ و زندگی به اراده خداوند است گفت: دختر جوان که خون زیادی از بدنش رفته بود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در حال انتقال به مرکز درمانی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی دچار ایست قلبی تنفسی شد و فوت کرد.

نیکویی تاکید کرد: خونریزی و تاخیر در انتقال به مراکز درمانی به علت سخت گذر بودن و کوهستانی بودن منطقه به احتمال زیاد علت اولیه فوت این دختر جوان بود که البته باید علت دقیق مرگ از سوی پزشکی قانونی مشخص شود.

وی بیان کرد: بالگرد اورژانس هوایی ضرورت انکار ناپذیر استان کوهستانی، سخت گذر و حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد است.
اورژانس استان رایزنی ها و پیگیری‌هایی در این خصوص داشته اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده البته امیدواریم با همکاری و مساعدت لازم به زودی شاهد فعال شدن اورژانس هوایی در این استان باشیم.

مدتی است که اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی، فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی‌ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.