برداشت چغندر در قطب تولید این محصول خراسان رضوی ۲۰ درصد کاهش یافت

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه گفت: میزان برداشت چغندر قند در این بخش به عنوان قطب تولید چغندرقند خراسان رضوی در امسال بین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

محمد نجفی رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه سطح زیرکشت این محصول را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار در بخش جلگه رخ تربت حیدریه عنوان کرد و گفت: امسال افزون بر ۱۴۸ هزار تن محصول چغندرقند در این بخش برداشت و تحویل کارخانه‌های تولید قند تربت‌حیدریه، فریمان، نیشابور و مشهد شد.

او میانگین برداشت چغندر قند در هر هکتار را ۵۷ تن در رخ تربت حیدریه عنوان کرد و افزود: کمبود نزولات آسمانی، گرمای تابستان و به ویژه قطعی برق چاه‌های کشاورزی، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تولید این محصول داشته‌ است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه ادامه داد: حدود ۱۵ درصد سطح زیرکشت چغندرقند خراسان رضوی، به منطقه جلگه رخ اختصاص دارد.

نجفی در ادامه به شیوه «کشت نشایی چغندرقند» که از پارسال در بخش رخ به اجرا در آمده‌ است، اشاره و بیان کرد: پارسال به دلیل تجربه نخست این شیوه کشت را با ۲ و نیم هکتار آغاز کردیم که به دلیل تجربه موفق، این رقم در سال زراعی جدید به ۱۵ هکتار افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.