افتتاح دو باب مدرسه روستایی در ارومیه

دو باب مدرسه با ۱۲ کلاس درس در دو روستای شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

با حضور فرماندار شهرستان ارومیه بهره برداری از دو باب مدرسه در روستاهای قارانه و چریک آباداین شهرستان آغاز شد.

مدرسه شش کلاسه راه نور روستای قارانه یکی از این مدارس است که با مساحت ۵۰۳ متر مربع و با اعتباری افزون بر  ۱۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شهرستان ارومیه شد.

مدرسه شش کلاسه امیرالمومنین علی (ع) دیگر مدرسه ای بود که روز گذشته در روستای چریک آباد  با زیربنای ۳۴۵ مترمربع و با اعتبار ۹ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت و با افتتاح این مدرسه ۲۸۵ دانش آموز این روستا  از تحصیل در کلاس های کانکسی رهایی یافتند.

مدیر کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس آذربایجان غربی در حاشیه آیین افتتاح این مدارس گفت: از ابتدای فصل تابستان تا اسفند ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ مدرسه با ۴۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

تا دو سال آینده همه مدارس کانکسی در آذربایجان غربی  برچیده می شود

قهرمان رحمانی افزود: در آذربایجان غربی ۶۴ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز وجود دارد که قرار است تا دو سال آینده همه این مدارس جمع آوری شده و مدارس جدید در این روستا‌ها افتتاح شود.

وی ادامه داد: با شروع نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی یک هزار و ۹۵۰ کلاس درس در دست ساخت می‌باشد و از سویی سرانه فضای آموزشی در استان به ازای هر دانش آموز ۴ متر و ۲۵ سانتیمتر است که میانگین کشوری سرانه دانش آموزی ۵ متر و ۲۲ سانتیمتر است و استان از این جهت حدود یک متر با میانگین کشوری فاصله دارد.

علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۵ هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.