مدیرکل انتقال خون استان:

۱۹ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در ۶ ماه اول امسال، ۲۴ هزار نفر برای اهدا خون به این سازمان مراجعه کرده اند که زمینه خونگیری از ۱۹ هزار نفر آن‌ها میسر شده است.

علیرضا باستین" روز سه‌شنبه در نشست " پاسخگویی مدیران به رسانه‌ها" اظهار کرد: وضعیت آزمایشگاه‌های سازمان انتقال خون در استان بوشهر طی ۲ سال گذشته از یک رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار شده به گونه‌ای که برای قریب به اتفاق آزمایش‌ها نیاز نیست به استان‌های دیگر مراجعه شود.

وی افزود: بوشهر در زمینه اهدا خون جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود که مطابق با استاندارد‌های ملی، ۹۵ درصد اهداکنندگان آقا و مابقی خانم هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه میزان اهدای خون در طی این مدت، ۶ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در ۶ ماه اول امسال، ۲۴ هزار نفر برای اهدا خون به این سازمان مراجعه کرده اند که زمینه خونگیری از ۱۹ هزار نفر آن‌ها میسر شده است.

باستین ادامه داد:  ۶ پایگاه اهدای خون در بوشهر، گناوه، دشتستان، دیلم، کنگان و عسلویه (پارس جنوبی) وجود دارد و به دنبال کسب هفتمین مجوز برای جزیره خارگ هستیم.

وی بیان کرد: دستگاه اتوماسیون گروه‌بندی خون در این استان فعال شده و به زودی اتوبوس خون‌گیری در بوشهر مستقر می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: برای خرید اتوبوس خون‌گیری با همکاری شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۷۳۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

باستین با بیان اینکه منتظر تحویل اتوبوس خون‌گیری هستیم گفت: این اتوبوس دارای چهار تخت خون‌گیری یک تخت معاینه است و ۶۰ میلیارد ریال از سوی سازمان انتقال خون کشور برای تجهیز آن تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: ساختمان ۶ طبقه اداره کل انتقال خون بوشهر دارای پیشرفت ۴۵ درصدی است که سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای تسریع در تکمیل آن تخصیص یافت.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ادامه داد: با اختصاص ۱۵ میلیارد ریال ساختمان انتقال خون دشتستان همراه با سردخانه آن در مراحل پایانی احداث است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

باستین با اشاره به نیاز استان بوشهر به شکل گیری مجمع خیرین انتقال خون، گفت: اهدای سلول‌های بنیادی در استان بوشهر هر سال ۲۰ درصد افزایش می‌یابد، اما همچنان موضوع کمبود‌های اهدا خون در استان پیشرو داریم که با شکل گیری مجمع خیرین انتقال خون، می‌توان با کمترین چالش‌ها در حوزه اهدا خون روبرو شد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اعلام این که ذخیره خون استان بوشهر از چهار به ۱۱ روز افزایش یافته، عنوان کرد: بخشی از این خون به استان‌های دارای بیماران خاص ارسال می‌شود.

وی از افزایش پنج برابری فعالیت تیم‌های سیار خونگیری نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ نفر از طریق تیم‌های سیار، خون خود را در استان اهدا کردند که اکنون این شاخص به پنج هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: سال گذشته از ۳۶ هزار اهداکننده خون، ۹۰ هزار فرآورده پلاسما و پلاکت تولید شد و این آمار طی ۶ ماه اول امسال به ترتیب ۲۴ هزار اهدا کننده خون و تولید ۵۰ هزار فرآورده پلاکت و پلاسما بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.