پوتین مطرح کرد؛

سوگیری سیاسی شورای حقوق بشر در مناقشه سال ۲۰۱۴ اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل در مناقشه سال ۲۰۱۴ در دونباس اوکراین سوگیری داشته است.

از خبرگزاری روسی تاس، پوتین امروز سه‌شنبه به اشاره به تحولات سال ۲۰۱۴ در دونباس اوکراین، اعلام کرد که در جریان مناقشه در نووروسیا و جمهوری‌های دونباس شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین‌المللی فعال در حوزه حقوق بشر، نتوانستند یک موضع بی‌طرف اتخاذ کرده و از خود سوءگیری‌های سیاسی نشان دادند.

وی در جریان سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر در مسکو، گفت: "در تاریخ مناقشه در دونباس و نووروسیا، متاسفانه نهاد‌های بین‌المللی از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل، شورای اروپا و دیگران که مدعی تضمین و ارتقای حقوق بشر در سطح جهان هستند، نتوانسته خود را از سوءگیری مبرا کرده و ناتوانی خود را در انجام وظیفه شان ثابت کردند.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: باتوجه به موضع مغرضانه این نهاد‌ها بود که روسیه مجبور به خروج از آن‌ها شد، با این وجود مسکو همچنان به پایبندی جدی به تعهدات حقوق بشری خود ادامه می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه جامعه بین‌المللی برای تغییرات افراطی فریاد می‌زند، خواستار تضمین اجرای قوانین حقوق بشری مبتنی بر احترام متقابل شد، قوانینی که ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی کشور‌ها را از نظر دور نمی‌دارد.

پوتین همچنین خواستار ایفای نقش قابل‌توجه‌تر نهاد‌های مدنی برای دستیابی به این هدف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار