آمریکا خطاب به اوکراین: ما عصای جادویی نداریم

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آمریکا برای اوکراین در درگیری با روسیه «عصای جادویی» ندارد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آمریکا برای اوکراین در درگیری با روسیه «عصای جادویی» ندارد.

به گزارش آرتی، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف پس از دیدار با زلنسکی در روز دوشنبه، افزود: «در چنین درگیری هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند عصای جادویی باشد».

لوید آستین تاکید کرد: «این یک نبرد سخت و طاقت فرساست و همینطور ادامه خواهد داشت. نتایج اوکراین در میدان نبرد به توانایی نیرو‌های مسلح اوکراین در استفاده از سلاح‌های مختلف ارائه شده توسط کشور‌های غربی بستگی دارد.»

در ادامه سفر وزیر دفاع آمریکا به اوکراین همچنین مشخص شد که واشنگتن کمک نظامی اضافی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

پیش از این، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین اعلام کرده بود که کی‌یف نگران صحبت‌های کشور‌های غربی درباره ضرورت مذاکره با روسیه و کاهش کمک به اوکراین است. دانیلوف اعلام کرد که علاقه به مسائل اوکراین در جهان ممکن است به دلیل درگیری‌ها در سایر مناطق جهان کاهش یابد و کشور‌های غربی از جنگ در اوکراین خسته خواهند شد.

چندی پیش شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد مقامات آمریکایی و اروپایی با دولت اوکراین در مورد مذاکرات صلح احتمالی با روسیه که ممکن است پایان جنگ را رقم زند، گفتگو کرده‌اند. ان‌بی‌سی به نقل از منابع آمریکایی نوشت که این گفتگو‌ها کلی و شامل موارد و امتیازاتی بوده است که اوکراین برای دستیابی به توافق با روسیه می‌بایست راضی به از دست دادنشان باشد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
فقط عصای جنگ افروزی دارن
آخرین اخبار