معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور: دولت به روستا‌ها نگاه باورمندانه دارد

حمید ملانوری گفت: نگاه باورمندانه به روستا به عنوان حلقه‌های مولد و زنجیره‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله نقاط تمایز و تفاوت نگاه به موضوع روستا‌ها در دولت سیزدهم است.

همایش توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) با هدف توسعه همه جانبه روستا‌ها در قالب کار جهادی روز دوشنبه در مرکز همایش‌های وزارت کشور آغاز به کار کرد.

در این همایش یک روزه، علاوه بر کارشناسان و صاحب نظران، استانداران، دهیاران و صد‌ها کارآفرین روستایی از سراسر کشور حضور یافتند و در کنار این رویداد، نمایشگاه محصولات کشاورزی و نیز صنایع دستی برپا شد.

در نشست امروز ۱۰ تن از استانداران، روایت عملکرد استانداری‌ها را در راستای گفت وگوی راهبردی پیرامون نقشه راه " تعالی حکمرانی روستایی " برای حاضران در نشست ارائه کردند.

حمید ملانوری معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور در افتتاحیه این رویداد با اشاره به تفاوت دولت مردمی ایران قوی در امر روستا‌ها گفت: نگاه باورمندانه به روستا به عنوان حلقه‌های مولد و زنجیره‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اولویت دهی واقعی به بازیابی هویت روستایی از جمله نقاط تمایز و تفاوت نگاه به موضوع روستا‌ها در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به شاخص‌های روستایی گفت: این اطلاعات به همراه نگاه کارشناسی منجر به نسخه سند تحول آفرین حوزه روستا به نام تکام شد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه هدف این سند ارتقابخشی سطح کمی و کیفی زندگی روستایی، اشتغال آفرینی و مهاجرت معکوس به روستا‌ها است بر این نکته تاکید کرد که روستا‌ها به عنوان خواستگاه مستعد برای حل مبنایی بسیاری از مشکلات کلان در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال تمرکز جمعیت آمایش سرزمینی و امنیت غذایی در نظر گرفته شده است.

ملانوری افزود: روستاییان، محور پیشرفت و نقطه ثقل عملیاتی محور‌های شانزده گانه این سند قلمداد می‌شوند و دهیاران با ۴۸ وظیفه ابلاغ شده، محور اصلی اجرایی این سند هستند.

وی با اشاره به وجود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستا‌ها افزود: نظامندی ساختار‌های حکمرانی و ایجاد تشخص برای دهیاران به عنوان نوک پیکان خدمت رسانی در کشور و تعامل سازنده دهیاران با مردم و مسئولان از الزامات اجرای طرح تکام است و تحقق اجرای طرح تکام که متکی بر تجربه‌های علمی و عملی است نقطه‌ای درخشان در کارنامه دولت مردم خواهد بود.

مجید بکایی فرمانده قرارگاه جهادی وزارت کشور نیز در این رویداد با ارائه گزارشی از وضعیت توسعه روستایی و تاکید بر ضرورت تقویت روستاها، به مقایسه توانمندسازی روستانشینان در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رسیدگی به روستا‌ها و تقویت روستانشینان و اقتصاد روستایی است.

این رویداد تا شامگاه دوشنبه ادامه دارد.

برچسب ها: وزارت کشور ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار