توزیع قرص های مکمل ویتامین D برای ۱۳۶ هزار دانش‌آموز همدانی

دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال‌تحصیلی‌ جدید برای ۱۳۶ هزار دانش‌آموز همدانی طرح مکمل یاری با ویتامین D را اجرا می کند.

 رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال‌تحصیلی‌جاری ۱۳۶ هزار دانش‌آموز همدانی تحت پوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار گرفته و در مجموع یک میلیون و ۲۲۴ هزار مکمل خریداری و تحویل مدارس استان شده است.

آرزو کاوه‌ای با بیان اینکه برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه در کلیه مدارس استان اجرا می‌شود، افزود: با توجه به سیاست وزارت بهداشت در پیشگیری از کمبود ریزمغذی‌ها و همچنین کمبود شایع آهن در دختران و کمبود وسیع ویتامین D در تمامی گروه‌های سنی، برنامه مکمل یاری به عنوان یکی از استراتژی‌های رایج در مدارس مقطع متوسطه اجرا می‌شود.

او افزود: در این برنامه که با همکاری آموزش پرورش و توسط گروه‌های بهبود تغذیه و سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشت اجرا می‌شود، به هر دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم ۱۶ عدد قرص آهن تعلق می‌گیرد تا طی ۱۶ هفته پیاپی مصرف شود.

 کاوه‌ای افزود: در کنار آن به عنوان استراتژی دوم، در زمینه روش‌های پیشگیری از ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در وسیع و توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می‌شود.

 با توجه به شیوع بالای کمبود ویتامین D، مکمل یاری این ریزمغذی به صورت ماهانه و با پرل ۵۰ هزار واحدی در بین کلیه دانش‌آموزان پسر و دختر و در مقطع متوسطه اول و دوم انجام می‌شود به طوریکه به ازای هر دانش‌آموز ۹ عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به مدرسه تحویل خواهد شد تا به صورت ماهانه در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد و مصرف شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه از آهن‌یاری ۶۶ هزار و ۶۲۵ دانش‌آموز دختر خبر داد و گفت: تعداد یک میلیون و ۶۶ هزار قرص آهن نیز در سال‌تحصیلی‌جاری از طریق مراکز بهداشت در اختیار مدارس قرار گرفته است.

او با بیان اینکه اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال برای اجرای این برنامه هزینه شده است، گفت: انتظار می‌رود مدیران و مربیان مدارس، اولیای دانش‌آموزان و همچنین دانش‌آموزان نسبت به مصرف مرتب مکمل اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.