تحمیل هزینه‌های سنگین ساخت به مالکان به دلیل عدم رعایت مبحث نگهداشت ساختمانی

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گفت: هزینه‌های سنگینی به مالکان مسکن به دلیل عدم رعایت مبحث ۲۲ که مربوط به نگهداشت ساختمان است تحمیل می‌شود.

محمدرضا جواهری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در نشست خبری مدیریت نگهداشت ساختمان گفت: عدم رعایت مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمانی باعث می شود هزینه های سنگینی بعد از گذشت چند سال به مالک ساختمان و خریدار جهت تعمیرات  تأسیسات وارد می شود.

به گفته وی، رعایت مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان وجود دارد اما متاسفانه به این موضوع و نظارت بر اجرای آن اهمیتی داده نمی شود و الزام  قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.

او می گوید: باید سازندگان صلاحیت لازم برای اجرای  آن داشته باشند و باید مطالباتی برای آن وجود داشته باشد بنابراین  توجه به این موضوع که از ورود افراد غیر حرفه ای به حوزه ساخت و ساز جلوگیری شود ضروری است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن اظهار کرد: باید صلاحیت ساخت و ساز به افراد متخصص داده شود و از سوی دیگر اجرای کامل مقررات ملی ساختمان و شناسنامه فنی و ملکی ساختمان به صورت کامل در ساخت و ساز ها رعایت شود.

او در خصوص عمر مفید  ساختمان ها گفت: عمر مفید ساختمان ها باید براساس طراحی ساختمان ها در مقابله با زلزله در نظر گرفته شودو زمانی که ساختمانی فرسوده می شود به دلیل آن است که ساختمان ها  به درستی نگهداری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.