معرفی کشاورزان هرمزگانی خسارت دیده از سیل به بانک های عامل

بیش از ۷ هزار کشاورز هرمزگانی خسارت دیده از سیل برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به حمایت دولت از کشاورزانی که سیل به محصولات آن‌ها خسارت زده بود، گفت: ۷ هزار و ۶۳۰ نفر از کشاورزان خسارت دیده استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند. 

او در نشست کارگروه بررسی و تصمیم‌گیری پیرامون پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان در خصوص بارش‌های اخیر و خسارت‌های ناشی از سیل به کشاورزان گفت: دولت سیزدهم با هدف حمایت از کشاورزان اعتباری بیش از هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در اجرای بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم برای کشاورزانی که در سیل اخیر خسارت دیده‌اند با تضمین نامه بانک مرکزی ابلاغ کرده است.

او افزود: کشاورزان خسارت دیده سیل در هرمزگان نیز برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به بانک‌های عامل کشاورزی، ملت، تجارت، مسکن و پست بانک معرفی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین به تسهیلات بانکی و ضمانت نامه بانکی اشاره کرد و گفت: ضمانت نامه این تسهیلات بانکی به صورت زنجیره‌ای است.

حسن‌زاده گفت: ۲ هزار و ۲۴۹ نفر از کشاورزان که در سیل خسارت دیده‌اند تاکنون موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند.

او گفت: از محل اعتبارات بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور نیز ۱۹۰ میلیارد ریال به استان هرمزگان تخصیص داده شده است که تاکنون ۸۰ درصد آن جذب شده و پس از اعلام به سازمان بحران کشور به جد اعتبار جدید ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: باتوجه به اینکه هرمزگان معمولا هر ساله دچار مخاطره طبیعی سیل می‌شود یکی از راهکار‌های حمایت و جبران خسارت بیمه محصولات کشاورزی است که توصیه می‌شود کشاورزان استان در این خصوص اهتمام لازم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.