مرکز مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی مهاجران استان قم افتتاح شد

مرکز مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی مهاجران استان قم به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی در حوزه سلامت روان افتتاح شد.

مرکز مشارکت‌های فرهنگی اجتماعی مهاجران استان قم با هدف ارائه مشاوره‌ به اتباع‌ افغانستانی با حضور  احمد حاجی‌زاده، معاون امنیتی و سیاسی استانداری قم، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر حوزه ریاست و و روابط عمومی دانشگاه علامه‌طباطبائی، اکبر زارعی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، دکتر موسی عبدالهی، مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه‌طباطبائی، سید موسی حسینی، دبیر کانون علمی فرهنگی نخبگان افغانستان، به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی در حوزه سلامت روان افتتاح شد.
ارائه مشاوره حضوری در قم، تهران و مشهد و مشاوره برخط در تمام کشورها در خصوص آسیب‌های روان‌شناختی، تعارض‌های خانوادگی و طلاق، آموزش و مشاوره پیش از ازدواج، فرزند پروری، مهارت‌های زندگی، خلاقیت و کارآفرینی از مهمترین کارکردهای این مرکز است.

محمد علی‌نژاد عمران، معاون امنیتی و سیاسی استانداری قم در آیین افتتاح این مرکز گفت دانشجویان افغانستانی طیف‌ وسیع دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علامه‌طباطبائی را تشکیل می‌دهند و دانش‌آموختگان بسیار موفقی هستند. دفتر مشاوره مهاجران در تهران نیز نتیجه تلاش علمی دانش آموختگان افغانستانی در تعامل با دانشجویان و مسئولان ایرانی است. 

این دانشگاه به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری وزارت کشور و استانداری قم، مرکز مشاوره شماره ۲ مهاجران را در شهر قم راه‌اندازی کرده است. امیدوارم بتوانیم از طریق این مراکز، به لحاظ علمی و اجرایی، بخشی از مسائلی که مهاجران افغانستانی با آنها مواجه هستند را حل کنیم و وظیفه میزبانی خود را به جا بیاوریم.

نخبگان اتباع با بیان نقاط قوت و توانمندی‌ها‌ی مهاجران می‌توانند با تفرقه افکنی دشمنان مقابله کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار