تجلیل از سفید پوشان عرصه سلامت کردستان در روز پرستار

آیین گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری(س) و تجلیل از مقام پرستاران کردستان، امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار در محل تالار ابن سینای دانشکده پزشکی این شهر با تبریک روز پرستار اظهار داشت: زحمات جامعه پرستاری در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست و  همین علت پیشنهاد می دهیم پرستارانی که در زمان کرونا خدمت کرده‌اند، مدت زمان خدمت برای آنها، به عنوان امتیاز خاص سابقه ایثارگری لحاظ شود‌‌‌. امیدواریم به برکت نام حضرت زینب(س) این امر به زودی صورت بگیرد.

مهدی رمضانی پرستاران را مظهر انساندوستی، اسوه‌های ایثار و نماد خدمت توصیف کرد و افزود: این زحمتکشان مدال خدمت بی‌منت را بر سینه داشته و افتخار همدردی و التیام بخشیدن به آلام را دارند.

وی، خطاب به پرستاران گفت: قدردان زحمات شما هستیم و از اینکه آنگونه که شایسته و در شأن قلب رئوف پرستاران باشد، تحولی صورت نگرفته و نتوانستیم جبرات زحمت کنیم، احساس شرمندگی می‌کنیم.

تجلیل از سفید پوشان عرصه سلامت در روز پرستار

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این آئین ضمن تبریک این روز و قدردانی از تلاش های مجموعه کارکنان بخش سلامت و به ویژه گروه های پرستاری، ، خاطرات دوران مبارزه بی امان با بیماری کرونا را همیشه زنده برشمرد و گفت: به یادآوردن فضای وحشتی که بدنبال انتشار این بیماری ناشناخته در سطح جامعه ایجاد شده بود و در کنار آن شجاعتی که همکاران بهداشت و درمان ما در مراکز تابعه در حفظ و بازگرداندن سلامتی به بیماران داشتند، نقش و رسالت پرستاران عزیز که در خط اول مبارزه با این بیماری مهلک بودند را به بهترین شکل ممکن نمایان می کند.

دکتر فریدون عبدالملکی دوران دفاع بی امان در مقابل بیماری کرونا را سراسر ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: در آن جبهه خط مقدم نبرد، کادر بهداشت و درمان بودند و در این راه شهدای زیادی را تقدیم راه سلامتی جامعه نمودند.

وی جامعه پرستاری را از خدوم ترین و بهترین نیروهای سلامت برشمرد و گفت: زنده نگه داشتن روح امید و زندگی در دل بیماران و خانواده های آنان از رسالت های های بسیار مهم این عزیزان است که در دوران کرونا آن را در بهترین شکل ممکن به نمایش گذاشتند که البته این رسالت ها همواره جریان دارد و قشر پرستاری در سخت ترین شرایط در کنار بیماران و خانواده ها هستند.

 عبدالملکی از تلاش های مسئولین و مدیران دانشگاه برای فراهم نمودن مطالبات پرستاران خبر داد و گفت: البته در این راه به همیاری های برون بخشی نیاز داریم که ان شاالله منجر به رفع مشکلات پرستاران عزیز شود به صورتی که این افراد به جز ارائه خدمات سلامت به بیماران دغدغه دیگری نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.