رئیس پلیس راه راهور فراجا عنوان کرد؛

رشد فزاینده تصادفات و تلفات جاده‌ای‌/ بیشترین قربانیان جوانان هستند

سردار مومنی با اعلام اینکه شمار تلفات ناشی از تصادفات جاده ای رو به افزایش است گفت: عامل انسانی با ۶۲ درصد مهم‌ترین عامل وقوع حوادث است و پس از آن مسیرهای مواصلاتی و کیفیت خودروها در تلفات جاده‌ای نقش داشته‌اند.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور فراجا عصر امروز جلسه شورای راهبری تصادفات استان هرمزگان اظهار داشت: معضل تصادفات نگران‌کننده است و در سال‌های اخیر نیز در این حوزه رشد تصادفات را شاهد هستیم. 

وی افزود: در دهه ۸۰ و در سال‌هایی آمار تلفات جاده‌ای به سالی ۲۸ هزار نفر هم رسید، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این آمار در سال ۹۵ به حدود ۱۶ هزار نفر رسید، اما متاسفانه دوباره آمار در حال رشد است و در سال گذشته شاهد جان باختن حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای بودیم. 

سردار مومنی با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی تصادفات نگران کننده است گفت: عامل انسانی با ۶۲ درصد مهم‌ترین عامل وقوع حوادث است و پس از آن مسیر‌های مواصلاتی و کیفیت خودرو‌ها در تلفات جاده‌ای نقش داشته‌اند. 

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، سبقت و خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین دلایل تصادفات هستند و ۶۰ درصد از این تصادفات هم در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها به وقوع می‌پیوندد، بیشترین قربانیان حوادث هم جوانان هستند. 

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: در استان هرمزگان هم از سال ۹۹ به بعد شاهد افزایش تصادفات هستیم، این استان در برخی شاخص‌ها از جمله تخطی از سرعت مطمئنه و جان باختن حادثه دیده در محل وقوع تصادف، تصادف موتور سیکلت از میانگین کشوری شرایط بدتری دارد که باید این مسائل کنترل شود. 

سردار مومنی با بیان اینکه در حوزه اصلاح راه‌ها تخصیص اعتبار باید صورت گیرد، گفت: سامانه ثبت تخلف و اعمال قانون می‌تواند عامل جدی و موثری در کاهش تصادفات باشد، در استان هرمزگان خودرو‌های سوخت بر یکی از عوامل مهم تصادفات هستند که باید برای مهار آن‌ها فکری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی عامل 99 درصد تصادفات هستش طرف فیلم می بینه رانندگی هم میکنه میاد راست میره چپ اصلا حواسش نیست بوق هم میزنی در دنیای فانی هستش