تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و به دنبال صدور هشدار سطح زرد برای گلستان، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد.

براساس پیش‌بینی‌ها و این هشدار؛ استان گلستان دوشنبه و سه شنبه، شرایط جوی متفاوتی را شاهد خواهد بود.

بر این اساس؛ از بامداد دوشنبه با تقویت جریانات گرم جنوبی، افزایش محسوس دما و کاهش محسوس رطوبت هوا در استان به ویژه در مناطق کوهستانی و جنگلی اتفاق می‌اُفتد.

وزش باد گرم و گردوخاک محلی هم از پیامد‌های دیگر استقرار این جریانات در استان است.

در این مدت پتانسیل وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان افزایش می‌یابد.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است؛ در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

از دوشنبه شب با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعدوبرق، ریزش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار تا ظهر چهارشنبه، آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و اختلال در تردد‌های جاده ای، دور از انتظار نیست.

در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ رصد لحظه‌ای و نقطه‌ای تغییرات آب و هوایی، انجام برنامه‌های مقابله با حریق، پاکسازی محور راه‌ها، اعلام هشدار‌های لازم به کشاورزان و دامداران و مناطق در معرض خطر، کنترل تردد‌های جاده ای، ممنوعیت اعزام کوهنوردان و تور‌های گردشگری به مناطق پرخطر، انسداد جاده‌های در معرض خطر، آمادگی دستگاه‌ها برای رفع خسارات احتمالی و گشت و پایش تفرجگاه‌ها، مورد تاکید قرار گرفت.

‍ هشدار‌های لازم به مردم جهت مقابله با سیلاب داده شود

زنگانه استاندار گلستان در جلسه فوق‌العاده مدیریت بحران گفت: هشدار‌های لازم به مردم جهت عدم حضور در حریم رودخانه‌ها و تردد در محور‌های مواصلاتی سیل گیر صادر شود.

او افزود: احتمال سیلاب در محور‌های ناهار خوران و توسکستان وجود دارد که محدود کردن تردد‌ها ضروری است و البته با همراهی شهرداری گرگان، ماشین آلات برای امداد رسانی احتمالی به روستای زیارت آمادگی داشته باشند.

زنگانه ادامه داد: بر اساس آخرین ارزیابی هواشناسی، ۳ تا ۶ ساعت قبل از شدت بارش‌ها راهداری تردد در مسیر توسکستان، درازنو را محدود و یا مسدود کند.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر آمادگی کامل جهت امداد رسانی احتمالی در بروز سیلاب را دارد و همچنین در مسیر‌های احتمالی شناسایی مادران باردار، بیماران خاص صورت گرفته که در صورت نیاز خدمت رسانی می‌شود.

استاندار گلستان گفت: در محدوده شرق استان نیز فرمانداران نسبت به مخاطرات احتمالی سیلاب هوشیار باشند.

زنگانه افزود: فرمانداران ساحلی توجه داشته باشند که از دوشنبه تا چهارشنبه فعالیت‌های دریایی ممنوع خواهد بود.

او افزود: من در مدت زمان بحران پیش رو در استان خواهم بود و تمام مدیران مرتبط نیز در استان حضور داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.