تکمیل ۸ کیلومتر از آزادراه منجیل-رودبار تا ۳ ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ کیلومتر از آزاد راه منجیل-رودبار باقی مانده که در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه تا بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: با هدف رفع گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت  و با تکمیل ایمنی، باقی مانده مسیر آزادراه منجیل- رودبار به طول ۸ و نیم کیلومتر  تا پایان بهمن ماه  زیر  بار ترافیکی خواهد رفت و عملیات تکمیلی  آن هم  خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی  آزادراه منجیل-رودبار بخشی از کریدور آزادراهی شمال-جنوب و شاهراه حیاتی ارتباط از پایتخت و استان‌های همجوار به استان گیلان است که بخش اعظم آن در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده  و با تکمیل ۸ و نیم کیلومتر که حدفاصل منجیل تا رودبار است شاهد کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک خودرو در این محور خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: اعتبار هزینه شده در آزادراه منجیل-رودبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان  است که  در حال حاضر این آزادراه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تکمیل بخش‌های باقیمانده از جمله روشنایی تونل ها، دیواره ها، ترانشه‌ها و ... ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است  اما با تأمین ۳۰۰ میلیارد تومان این آزادراه تا بهمن ماه زیر عبور خواهد رفت.

او بیان کرد: ۸ و نیم کیلومتر باقیمانده از این گلوگاه با توجه به آنکه تمامی آن پل و تونل است زمان بر شده که در صورت تامین و مساعدت سازمان برنامه و بودجه این ۸ کیلومتر ساخته و گره ترافیکی بازگشایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار