مصرف بالای غلات تصفیه شده، زمینه ساز بروز بیماری هاست

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: غلات تصفیه شده به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین مواد تغذیه مردم با افزایش برخی بیماری‌ها ارتباط مستقیم دارد. برای رفع این مشکل، باید در زمینه مصرف کربوهیدرات‌ های تصفیه شده برنامه ریزی درست داشته باشیم.

 اسماعیل زاده در همایش «نان کامل، نان سالم»، گفت: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت در اصلاح تغذیه مردم توجه ویژه به کربوهیدارت هاست و یکی از مهمترین این کربوهیدرات‌ها نان، به عنوان قوت غالب مردم کشور است.
 
او افزود: غلات تصفیه شده به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین مواد تغذیه مردم با افزایش برخی بیماری‌ها ارتباط مستقیم دارد. در برخی از نقاط کشور بیش از ۶۰درصد نیاز تغذیه مردم از کربوهیدرات‌های تصفیه شده برطرف می‌شود و این خود زمینه ساز چاقی، کبد چرب و سایر بیماریهاست.
 
او گفت: یکی از راهکار‌های رفع این مشکل توجه به آرد کامل و نان سالم است که با همراهی و هم افزایی دولت و مجلس قرار شد تا پایان سال هر استان حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشیم.
 
 اسماعیل زاده گفت: آمار‌ها نشان می دهد هر ایرانی به طور متوسط سالانه ۱۱۷ کیلوگرم نان مصرف می‌کند و این آمار به دلیل یارانه بالای دولت نان و قیمت پایین، در حال افزایش است؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات بعدی به دنبال ارائه نان سبوس دار کامل به مردم باشیم.
 
مدیر کل بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: غنی سازی آرد و نان و جلوگیری از سبوس زدایی بیش از حد از آرد، به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت برای بهبود تغذیه مردم به ویژه در حوزه کربوهیدرات هاست.
 
برچسب ها: تغذیه ، وزارت بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.