استاندار ایلام:

تحقیق و پژوهش پیشران توسعه استان است

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش پیشران توسعه استان است، گفت: مقدمات تجلیل از پژوهشگران در راستای تقویت این حوزه و فرهنگ سازی فراهم شود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش فناوری استان ایلام اظهار داشت: پایه و پیشران معیشت مردم استان ایلام دامداری و کشاورزی است و بر این اساس تحقیق و پژوهش در راستای ارتقای سطح بهره وری در این ۲ بخش بر زندگی و معیشت مردم استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: برای اولین بار در استان موضوع تحقیق و پژوهش میدانی بخش نفت حوزه جنوب از طریق وزارت نفت به دانشکده صنعت نفت دانشگاه ایلام واگذار شده است.

استاندار ایلام بیان کرد: این اقدام هفته گذشته با رایزنی با مسئولان وزارت نفت انجام و به تصویب رسیده است که ظرفیت و فرصت بسیار گرانبهایی در راستای ارتقای سطح تحقیق و پژوهش در استان و بهره گیری از ظرفیت نیروی انسانی و دانشجویان دانشگاه ایلام است.

بهرام نیا بیان کرد: برای اولین بار در استان پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب وارد استان شد که در ۶ ماهه اول سال بیش از یک هزار میلیارد ریال از بابت انتقال این پرونده به استان اختصاص یافت که در حوزه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هزینه می‌شود.

وی گفت: اصحاب رسانه و فضای مجازی استان در ۲ سال گذشته در راستای معرفی و بیان ظرفیت‌ها و برجستگی‌های استان از جمله گردشگری، اربعین و نفت و گاز، ایثار و مقاومت و فرهنگ بومی خوب کار کرده اند به طوری که استان ایلام در سال جاری به عنوان پدیده‌ای نوظهور در حوزه گردشگری شناخته شده که قطعا این امر، اشتغال و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

استاندار ایلام ادامه داد: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی است که نباید از آن غافل شد و باید در راستای نگاه سرمایه گذران به استان به کشور معرفی کرد که اشتغالزایی و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و گردشگری آثار تاریخی و طبیعت است.

استاندار ایلام با بیان اینکه، اربعین حسینی یک ظرفیت گردشگری مردم پایه است که می‌تواند محور توسعه استان باشد، گفت: روزانه به طور متوسط ۱۴ هزار زائر از مرز مهران تردد می‌کنند و این میزان در طول سال به بیش از هشت میلیون زائر می‌رسد.

در این نشست ۱۲ اولویت پژوهش و تحقیق استان ایلام که از طریق کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری احصا شده بود مورد تصویب قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.