تصویب مرز مجاز دریایی سه بندر تخصصی در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: بنادر تخصصی خمیر، چارک و سیریک به عنوان مرز رسمی مجاز دریایی مصوب شدند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: طرح فنی توجیهی بندرخمیر، چارک و سیریک به منظور اعطای مرز مجاز دریایی بررسی شده و این بنادر تخصصی به عنوان مرز رسمی مصوب شدند.

دوستی گفت: باتوجه به اینکه سیاست‌های کلان اقتصاد دریا محور از سوی رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شده است، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم برای فعال نمودن ظرفیت‌های استان در این زمینه هستیم.

او افزود: یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم ایجاد بنادر تخصصی است که این سیاست در استان هرمزگان در حال انجام بوده و سال گذشته بندر تخصصی خمیر در زمینه معدنی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: اکنون بنادر سیریک، خمیر و چارک در حال فعالیت هستند، اما برای بهره‌مند شدن کامل از ظرفیت این بنادر نیازمند این هستیم کار‌های لازم به منظور دریافت مجوز مرز مجاز دریایی انجام شود.

او افزود: مرز مجاز شدن دریایی پروژه‌ای زمان بر است، اما باید بستر لازم برای دریافت این مجوز‌ها ایجاد شود و زیرساخت‌ها و موارد فنی تخصصی مورد نیاز دراین بنادر نیز باید احداث شود.

دوستی گفت: بندر سیریک در سفر رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، از این رو نیاز است موارد باقی‌مانده از این بندر نیز به سرعت تجهیز و تکمیل شود تا افتتاح بندر به صورت کامل انجام شود.

او افزود: بندرخمیر و بندر چارک نیز می‌توانند به صورت تخصصی حوزه‌های تجاری مورد نظر را انجام دهند و پس از دریافت مجوز مرز دریایی این بنادر امکان جذب سرمایه‌های مختلفی را خواهند داشت که در نتیجه آن توسعه استان رقم خواهد خورد.

دوستی گفت: باید برای افزایش بهره‌وری از بندر سیریک بستر لازم برای ترانزیت خودرو از این بندر به مقصد افغانستان ایجاد شود.

این نشست با دستورکار بررسی طرح فنی توجیهی بندرخمیر، چارک و سیریک به منظور اعطای مرز مجاز دریایی با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم برای تحقق این امر اخذ شد و همچنین مصوبات برای طی مراحل نهایی و اخذ مجوز هیات وزیران به تهران اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.