برگزاری آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی پله‌های آسمان در تبریز

به همت شهرداری منطقه۷ تبریز و مجمع قاریان آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و جوان با عنوان پله‌های آسمان در این شهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پوستر جشنواره قرآنی پله‌های آسمان با بیان اینکه همه ما در ارتباط با قرآن وظایف سنگینی داریم گفت: اولا خدا را نسبت به وجود قرآن کریم شاکریم، اما قبول کنیم به وظایف خود در این خصوص به نحو احسن عمل نکردیم.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه یکسری حرکت‌هایی در زمینه قرآنی شروع شده که بسیار ارزشمند است و همه این‌ها به برکت امام راحل است، افزود: امام خمینی (ره) باعث شدند قرآن از مهجوریت خارج شود ایشان قرآن را در جامعه حاکم کردند و مقام معظم رهبری هم در عمل به قرآن و حمایت از قرآنی‌ها تاکید داشتند و خود نیز این گونه هستند.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در کشورمان ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم اظهار داشت: نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف در این جشنواره نقطه مثبت آن بشمار می‌آیند و توصیه می‌کنم سعی کنید به آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های قرآنی بیشتر رخنه کنید تا نسل جدید و جوان جامعه با قران مانوس شوند.
 
آدی بیگ شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: جشنواره قرآنی پله‌های آسمانی سعی دارد نگاه ویژه‌ای برای تاثیر پذیری برای سنین مختلف از ۶ الی ۲۵ سال داشته باشد و اهداف آن در خصوص نیاز کودک به دیده شدن و خلق آثار و حس رقابت در برنده شدن است.
 
وی افزود: بحث فرهنگ به عنوان نیاز و دستاوردی است که تکلیف بودجه‌ای شهرداری کلانشهر تبریز است و در بخش فرهنگی ۱۸۲برنامه تجمیعی برای ۱۰۷ هزار نفر برگزار شده که در ۲۶ مسجد و ۸ مدرسه اتفاق افتاده است.

 گفتنی است جشنواره قرانی کودک، جوان و نوجوان تبریز با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، حفظ یک جز و سه جز قرآن کریم برای سنین ۶ تا ۲۵برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار