بیش از ۱۵۳ هزار نفر در خراسان رضوی مبتلا به دیابت هستند

مدیر بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت مشهد گفت: بر اساس آمار، تعداد بیماران دیابتی خراسان رضوی ۱۵۳ هزار و ۲۱۵ نفر بوده که ۵۵ درصد این تعداد در مشهد هستند.

مدیر بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت مشهد گفت: بر اساس آمار، تعداد بیماران دیابتی خراسان رضوی ۱۵۳ هزار و ۲۱۵ نفر بوده که ۵۵ درصد این تعداد در مشهد هستند. مجموعه بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت نیز ۱۴ هزار بیمار مبتلا به دیابت تحت پوشش خود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در مشهد هستند.

هاجر شریفی در خصوص بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت در مشهد عنوان کرد: این موسسه در راستای حمایت از بیماران دیابتی، با هدف کمک به این بیماران، ارتقا سطح سلامت جامعه و پیشگیری، درمان و کنترل بیماری دیابت در حال فعالیت است.

وی با اشاره به هفته ملی دیابت و شعار شناخت خطرات و اقدام موثر، خاطر نشان کرد: در راستای این شعار و برنامه‌های انجمن که بر اساس آن آموزش نقش بسیار مهمی دارد، ما توانستیم به صورت خوبی در حوزه کودکان و مدارس حضور پیدا کنیم و برنامه آموزشی ارتقاء سطح سلامت جامعه را برای کودکان به زبان کودکانه تشریح کنیم. همچنین تشکیل حلقه آبی از دیگر اقداماتی بود که در این رابطه انجام داده‌ایم.

مدیر بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت مشهد با بیان اینکه خدمات ما برای بیماران دیابتی در سه حوزه آموزشی، درمانی و حمایتی است، تشریح کرد: خدمات آموزشی شامل برگزاری همایش‌ها، کلاس‌های آموزشی، تهیه و توزیع بروشور و ماهنامه‌های سلامت و تندرستی است. در قسمت درمانی نیز بحث کنترل بیماری دیابت، مشاوره و ویزیت پزشک است. بخش حمایتی ما نیز ویژه بسته‌های پزشکی و درمانی افراد نیازمند بوده که شامل تهیه انسولین، لوازم تجهیزات پزشکی و همچنین بسته‌های مربوط به سبد معیشتی این افراد است که در طی سال و در چند نوبت به بیماران داده می‌شود.  

شریفی در خصوص تعداد افراد مبتلا به بیماری دیابت در مشهد تصریح کرد: بر اساس آمار معاونت بهداشت استان، تعداد بیماران دیابتی خراسان رضوی ۱۵۳ هزار و ۲۱۵ نفر بوده که ۵۵ درصد این تعداد در مشهد هستند. مجموعه بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت به صورت ملی فعالیت می‌کند و ۱۴ هزار بیمار مبتلا به دیابت تحت پوشش خود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد در مشهد هستند.

وی در رابطه با پزشکان تحت نظر مجموعه بنیاد پیشگیری و کنترل دیابت در مشهد، اظهار کرد: درمانگاه میلاد واقع در بلوار سجاد وابسته به انجمن پیشگیری و کنترل دیابت بوده که به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است؛ پزشکان متخصص یا پزشکان دوره دیده دیابت در سه شیفت در این درمانگاه مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.