احتمال تعدیل تعدادی از نیرو‌های ذخیره رژیم صهیونیستی به دلیل فشار اقتصادی

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند که نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی در حال بررسی امکان کاهش تعداد سربازان ذخیره در پی خسارت وارده به بازار در نتیجه غیبت آن‌ها از محل کار است.

رسانه‌های اسرائیلی روز جمعه گزارش دادند که سازمان امنیتی این رژیم در حال بررسی امکان کاهش تعداد سربازان ذخیره و تعدیل برخی از آن‌ها است.

طبق گزارش المیادین، رسانه‌های اسرائیلی توضیح دادند که این تصمیم در پی آسیب وارد شده به بازار در نتیجه غیبت آن‌ها از خانه و محل کار اتخاذ می‌شود.

پیش از این، سایت انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی به خسارات هنگفت اقتصاد رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه پرداخته بود.

فایننشنال تایمز توضیح داد که به طور کلی تقاضا در «اسرائیل» کاهش یافته است و بسیاری از شرکت‌ها تعطیل شده‌اند؛ به‌ویژه پس از اینکه مصرف‌کنندگان و کارگران به عنوان سرباز ذخیره به ارتش پیوستند و محل کار خود را ترک کردند.

این گزارش تأکید می‌کند که جنگ اسرائیل علیه غزه باعث تحمیل شوک‌های متوالی به اقتصاد این رژیم به حجمی بالغ بر ۴۸۸ میلیارد دلار شده که در نتیجه آن فعالیت هزاران شرکت مختل شده، بودجه عمومی را به پایان رسانده و کل بخش‌ها را در بحران فرو برده است.

حدود ۳۵۰ هزار سرباز ذخیره در ارتش اسرائیل فراخوانده شدند که این بزرگترین فراخوان از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است و این تعداد حدود ۸ درصد از نیروی کار در رژیم اشغالگر را تشکیل می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار