یادواره شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان + فیلم

مراسم گرامیداشت و یاد و خاطره روحانیون مبارز دوره جهاد علیه شوروی سابق در مشهد برگزار شد.

سی و پنجمین یادواره شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان و یاد و خاطره روحانیون مبارز با حضور مهاجرین افغانستانی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم به طور خاص از مقام شامخ شهید عزیز الله نجفی تجلیل شد.

شهید نجفی در سال ۱۳۳۳ ه ش در قریه جغاره از مربوط ولسوالی انجیل ولایت هرات در یک خانواده متدین به دنیا آمد که او را عزیزالله نامیدند. پدر او محمد سرور فردی دهقان بود و دارای ده فرزند ذکور و اناث بود.

بعد از کودتای کمونیستی ۷ ثور در سال ۱۳۵۷ و انقلاب اسلامی مردم افغانستان علیه اشغال گران روسی در سال ۱۳۶۰ به جبهه حزب الله افغانستان پیوست.

شهید نجفی با همکاری مردم مسجد جامع محمدیه جغاره را توسعه داد، این شهید بزرگوار همچنین مدرسه علیمه امام حسین علیه الاسلام را تأسیس و در بخش اجتماعی حوزه علمیه صادقیه هرات نقش فعالی را ایفا می کرد. حجت الاسلام شهید نجفی بنا بر در خواست مردم هرات در شورای ولایتی این شهر دو دوره کاندید و در هر دو مرحله بیشترین رأی را به خود اختصاص داد .

او سمبل وحدت بین شیعه و سنی بود بدین جهت دشمنان اتحاد مردم افغانستان او را مانعی در راه اهداف شیطانی خود می دانستند ، آنان این روحانی مردمی و خدمت گزار را به تاریخ ۱۳۹۳/۸/۲۲ در حالی که از آخرین سخنرانی وحدت بخش خود برمیگشت، در مسیر راه ناجوان مردانه ترور نموده به شهادت رساندند و ملت مسلمان افغانستان را از وجود او محروم کردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.