یک نهاد حقوق‌بشری تعداد شهدا و مفقودی‌های جنگ غزه را ۲۰ هزار تن برآورد کرد

مدیترانه برآورد کرد که تعداد شهیدان و مفقودی‌های جنگ رژیم صهیونیستی در غزه حدود ۲۰ هزار نفر است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد: با توجه به میزان تخریب گسترده ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها و عدم مشخص بودن سرنوشت هزاران نفر دیگر این تعداد رو به افزایش است.

براساس داده‌ها و برآوردها، در جنگ غزه تاکنون ۱۵۲۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از جمله آن‌ها ۶۴۰۳ کودک و ۳۵۶۱ زن هستند. همچنین بیش از ۳۲۳۱۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که ده‌ها تن از آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و خدمات پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند.

این دیده‌بان حقوق بشری اعلام کرد: تعداد مفقودی‌ها بیشتر از ۴۱۵۰ نفر است که همگی به دلیل حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل زیر آوار ساختمان‌های ویران‌شده هستند. شانس بیرون آوردن آن‌ها بسیار اندک است. غزه همچنین با خطرات توقف کامل خدمات ارتباطی و اینترنت به ویژه بعد از تمام شدن سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورهای برق مواجه است و این مسئله سلامتی غیرنظامیان و فراهم کردن کمک‌ها را با خطر شدید مواجه می‌سازند و آن‌ها را تبدیل به قربانیان قتل در سکوت می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه به حمله بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران و مقرهای فعالیت آن‌ها و از بین بردن عمدی زیرساخت ارتباطات و اینترنت و قطع ارتباط مردم غزه با جهان خارج و در نتیجه عدم توانایی برای جمع‌آوری اسناد و مدارک درباره جنایت‌های رخ داده اشاره کرد.

این نهاد اعلام کرد: نوار غزه از ۱۱ نوامبر با قطعی برق روبرو است. ارتش اسرائیل مانع ورود سوخت می‌شود. تمام شدن سوخت منجر به توقف فعالیت ۲۶ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان در غزه شده است. بیش از ۲۰۰ تن از کادر پزشکی کشته و ۲۱۳ تن نیز زخمی شدند. بیش از ۲۰ تن از کادر نجات و دفاع مدنی و ۴۹ خبرنگار نیز کشته شدند. براساس آمارها تعداد آوارگان یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر هستند که نیمی از آن‌ها در پناهگاه‌های وابسته به آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اقامت دارند.

براساس اعلام این گروه حقوق بشری، در حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی ۵۵۲۰۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۱۶۰۷۰۰ واحد به صورت جزئی آسیب دیدند. ۱۱۷ مرکز درمان، ۲۲۳ مدرسه، ۸۲۱ مرکز صنعتی، ۱۱۷ مرکز رسانه‌ای، ۷۵ مسجد و سه کنیسه نیز آسیب دیدند. تشدید قطع خدمات ارتباطات و اینترنت می‌تواند سرپوشی برای ادامه جنایت‌های هولناک باشد. این نهاد خواستار اتخاذ اقدامات بین‌المللی کارآمد برای ممانعت از کشتار جمعی در غزه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
خدایا از این دشمنان مظلوم کش و کودک کش نگذر ،لعنت ونفرین خدا بر اسرائیل و آمریکا و حامیانشان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
خدايا به بشريت اميدي نيست به داد اين مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
کی تا حالا کشته های وهابیا و داعشیا شهید محسوب میشن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
داعش خودتی،خودِ خودت
داعشی تویی و امثال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
قضاوت ناحق نکن
آخرین اخبار