اولین گروه از کودکان غزه که قرار است در امارات درمان شوند، وارد رفح شدند

یک منبع در هلال احمر مصر از ورود اولین گروه از کودکان بیمار فلسطینی که قرار است در امارات تحت مداوا قرار گیرند، به گذرگاه رفح خبر داد.

این کودکان دیروز جمعه با آمبولانس‌های فلسطینی به گذرگاه رفح منتقل شدند و قرار است با همراهی مقامات وزارت بهداشت امارات به فرودگاه بین المللی العریش در مصر منتقل شوند تا برای سفر به امارات آماده شوند. 

امارات، بر اساس ابتکار شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی، میزبان ۱۰۰۰ بیمار، از جمله کودکان بیمار، به همراه ۱۰۰۰ نفر از همراهانشان است.

دکتر رائد عبدالناصر، دبیرکل هلال احمر مصر در شمال سینا نیز در مصاحبه با سایت مصر تایمز، ورود یک گروه جدید از کودکان بیمار به فرودگاه بین المللی العریش را که قرار است در کشوری دیگر تحت درمان قرار گیرند، تایید کرد. 

عبدالناصر با بیان اینکه کودکان بیمار از عصر روز جمعه برای سفر به امارات در فرودگاه بین المللی العریش مستقر هستند، خاطرنشان کرد: آن‌ها منتظر ورود نوزادان نارس از غزه هستند که قرار است در بیمارستان‌های امارات مداوا شوند.

عصر روز جمعه گذرگاه رفح پذیرای تعدادی مجروح جنگی در نوار غزه بود.

وزارت بهداشت غزه پیشتر شمار فلسطینی‌هایی که در نوار غزه به شهادت رسیده اند را بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن اعلام کرد که شامل ۴۶۰۹ کودک، ۳۱۰۰ زن و ۶۷۸ فرد مسن است. در همین حال، نزدیک به ۳۰ هزار نفر در غزه از ۷ اکتبر مجروح شده‌اند در حالی که بر اساس آخرین داده‌ها، ۳۲۵۰ نفر از جمله ۱۷۰۰ کودک همچنان مفقود یا زیر آوار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
امارات به اسرائیل ها درجنگ غزه کمک نکنه بقیه پیشکش
Italy
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۲
بن زاید حرومزاده میخواد تفکر این 1000 نفر را تغییر بده که برن از مادیات و صلح فیک بگن،در صورتی که خودش عامل قتل و نسل کشی هزاران فلسطینی هست
آخرین اخبار